فرماندار بندرعباس گفت : با اهتمام و توجه ویژه استاندار محترم استان هرمزگان در طرح نهضت ملی مسکن 30 هزار واحد در شهرستان بندرعباس ساخته خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری صبح دریانیوز ، محمد مرودی با بیان اینکه مهم ترین وعده دولت سیزدهم به مردم ساخت مسکن است ، ابراز کرد : در این راستا در قالب طرح نهضت ملی مسکن ۳۰ هزار واحد در شهرستان بندرعباس ساخته خواهد شد.

مرودی ادامه داد : از این تعداد ۶ هزار واحد مسکونی تا کنون با ۶۵ درصد پیشرفت فیزیکی در حال ساخت است.

وی تصریح کرد : همچنین ۶ هزار واحد زمین در نقاط مختلف بندرعباس به تعاونی ها واگذار شده است که مراحل ساخت آن ها به خوبی پیش می رود.

فرماندار بندرعباس با بیان اینکه توجه به بافت فرسوده شهری و شهر سازی های جدید نیز در دستور کار هست، اضافه کرد : در بافت فرسوده و شهر جدید علوی ۳ هزار واحد به صورت خود مالک در حال ساخت است.

مرودی خاطرنشان کرد : ۱۵ هزار واحد در اراضی ۱۶۰ هکتاری الحاق شده به بندرعباس تسطیح شده است که در قالب طرح نهضت ملی مسکن به واحدهای مسکونی شهر اضافه خواهد شد.

وی ابراز کرد: در اراضی ۱۶۰ هکتاری که آماده سازی آن آغاز شده است، ۱۴ میلیون متر مکعب خاک‌برداری و ۲ میلیون متر مکعب خاکریزی اجرایی شده که مدت زمان آماده سازی آن ۶ ماه و مدت زمان ساخت ۱۵ هزار واحد یاد شده، ۲ سال برنامه ریزی شده است.

این مقام مسئول در تشریح اقدامات دیگر این طرح بیان کرد : ساخت واحدهای ۷۵ متری یک خوابه، ۸۵ متری دو خوابه و ۱۲۰ متری سه خوابه در این طرح اجرایی خواهد شد.

مرودی در پایان گفت : کاربری های تجاری ، درمانی ، آموزشی ، فضای سبز ، فرهنگی ، مذهبی و ورزشی مطابق با استاندارهای روز از دیگر امکاناتی است که در این اراضی دیده شده است تا بتوانیم کاستی‌های حوزه مسکن را جبران کنیم.

پایان خبر /