رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی هرمزگان، گفت: تدبیر ثبت احوال هرمزگان در توسعه زیرساخت های مرتبط با پایگاه اطلاعات جمعیتی مثال زدنی است

به گزارش پایگاه خبری صبح دریا نیوز، صالح دریانورد در مراسم بهره برداری از طرح توسعه اتاق سرور مرکزی اداره کل ثبت احوال هرمزگان که با حضور مقامات این اداره کل، مدیر کل فناوری استانداری و مدیر کل پدافند غیرعامل برگزار شد ضمن تبریک هفته ثبت احوال به خانواده بزرگ این مجموعه اظهار داشت: در سال های اخیر سرمایه گذاری مناسب و قابل توجهی در حوزه توسعه زیرساخت های مرتبط با توسعه دولت الکترونیک و امور مربوط به پایگاه اطلاعات جمعیتی کشور در هرمزگان به واسطه هماهنگی ها و تمرکز اداره کل ثبت احوال استان صورت گرفته که منتج به نتایج ملموس و قابل اعتنایی نیز شده است.

وی ضمن قدردانی از سرپرست، مسئولان و کارکنان ثبت احوال هرمزگان، یادآور شد: هرمزگان در سال های اخیر همواره به عنوان یکی از استان های پیشرو در باب ارائه خدمات الکترونیکی مرتبط با احراز هویت مطرح شده که در این مسیر سرانه صدور کارت هوشمند ملی و شناسنامه های مکانیزه و آرشیو الکترونیکی اسناد از اهمیت زیادی برخوردار بوده و بر روی این سرانه تاثیر گذاشته است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی هرمزگان اضافه کرد: در حالی که مبحث الکترونیک از اهمیت بیش از پیشی در کشور برخوردار شده است، امکاناتی همانند پایگاه اطلاعات جمعیتی کشور به عنوان یک منبع و تکیه گاه قابل توجه برای سایر امور مرتبط با دولت الکترونیک محسوب می شود که می تواند در ادامه راه ثمرات قابل توجهی برای استان و کشور داشته باشد.

راشد رشیدی سرپرست اداره کل ثبت احوال هرمزگان نیز در ادامه ضمن بیان توضیحاتی پیرامون اتاق سرور مرکزی و مشخصات این اتاق ضمن قدردانی از سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان به دلیل حمایت های مالی و اعتباری، اظهار داشت:برای ما در ثبت احوال مبحث پایداری و نگهداری از دیتا و اطلاعات از اهمیت بالایی برخوردار بوده و هست.

وی با بیان اینکه ثبت احوال استان به علت حساسیت و اهمیت داده ها و در دسترس بودن سامانه ها و پایانه های الکترونیکی خود را ملزم به حفظ و نگهداری از منابع فناورانه اطلاعاتی خود می داند، گفت: این اتاق سرور با امکانات لازم، می تواند تا سال ها جوابگوی نیازهای مربوطه در سازمان ثبت احوال استان باشد.

رشیدی ادامه داد: با توجه به اهمیت موضوع با همکاری ارگان های مربوطه توانستیم اعتباری معادل سه میلیارد و هشتصد میلیون ریال برای توسعه، نوسازی و بهینه سازی این سرور را اخذ و هزینه کنیم.

مهرداد یزدانی مدیر کل دفتر فناوری استانداری هرمزگان نیز در ادامه ضمن تبریک هفته ثبت احوال و قدردانی از سرپرست و کارکنان این مجموعه گفت: ثبت احوال استان گام های خوبی در بروز رسانی و توسعه بخش ها و حوزه های ای تی، زیرساخت های ارتباطی و خدمات مربتط با احراز هویت و دولت الکترونیک برداشته است که در نوع خود ارزنده و دارای اهمیت است.

وی با بیان اینکه مجموعه ثبت احوال استان به درک درستی از نگهداری و امنیت تبادل دیتا و اطلاعات رسیده است، افزود: ذخیره سازی و پشتبانی گیری نیز از دیگر مباحث پر اهمیت در ساختار کنونی اداری کشور به شمار می رود که ثبت احوال استان به خوبی در این حوزه نیز گام برداشته است.

حسین زینعلی تختی مدیر کل پدافند غیرعامل استانداری هرمزگان در ادامه ضمن تبریک هفته ثبت احوال به کارکنان این مجموعه گفت: در حال حاضر از نظر پدافندی غیرعامل، کشور در یک وضعیت خاص قرار داد چرا که همه دشنمان در تلاش برای لطمه وارد آوردن در فضای سایبری به ما هستند.

وی یادآور شد: در این چننین شرایطی نگهداری از دیتا و اطلاعات بیش از پیش اهمیت می یابد که شاهد آن هستیم که با تلاش های صورت گرفته، ثبت احوال استان وضعیت خوبی در این راستا دارد.

  • نویسنده : کاظم محمدیان مصمم