به مناسبت هفته بهزیستی ، استاندار هرمزگان از مرکز بیماران روانی فجر آسایش و مرکز نگهداری از معتادین متجاهر بازدید کرد.

به گزارش پایگاه خبری صبح دریانیوز ، استاندار هرمزگان با حضور در مرکز بیماران روانی مزمن فجر آسایش واقع در منطقه‌ی ایسین از بخش‌های مختلف این مرکز بازدید کرده و مستقیما در جریان مسائل و مشکلات این مرکز قرار گرفت.

مهدی دوستی در ادامه با همراهی علیرضا احمدی منش دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان، از مرکز جامع نگهداری، درمان، کاهش آسیب، توانمندسازی و صیانت اجتماعی معتادین متجاهر هرمزگان بازدید و مشکلات این مراکز را بررسی کردند.

دوستی در ادامه در جلسه‌ی شورای معاونین اداره کل بهزیستی هرمزگان که با دستورکار رسیدگی به مشکلات مراکز توانبخشی معلولین برگزار شد، شرکت کرد.

وی با اشاره به مشارکت خیرین برای احداث مرکز جامع توانبخشی، عنوان کرد: زمین به اندازه‌ی کافی برای این طرح تخصیص پیدا خواهد کرد.

نماینده عالی دولت در استان هرمزگان ، با اشاره به اهمیت مسکن خانواده‌های دارای فرزند معلول گفت: ۱۲۴ خانه نیمه تمام برای خانواده‌های دارای دو معلول داشتیم که به زودی تکمیل و تحویل داده می شوند.

مهدی دوستی با تاکید بر رفع مشکل مسکن معلولین بیان کرد: تلاش خواهیم کرد تعدادی مسکن جدید نیز برای معلولین بسازیم.

دوستی با تاکید بر لزوم از بین‌بردن زمینه‌های ژنتیکی بیماری‌های منجر به معلولیت، ادامه داد: اعتبارات لازم برای طرح‌ مشاوره ژنتیکی در سطح استان به ویژه شهرستان بندرخمیر تامین خواهد شد.

وی عنوان‌ کرد : از فرودین ماه تاکنون برای دوخت لباس مورد نیاز صنایع در استان ، ۱۰ هزار و ۷۰۰ دست لباس را تحویل صنایع دادیم و طرحی برای دوخت ایجاد کردیم که با اختصاص سهمیه ای به بهزیستی از این طریق برای مددجویان بهزیستی نیز می‌توانیم درآمد و اشتغال ایجاد کنیم‌.

استاندار هرمزگان همچنین دستوراتی جهت اجرای طرح نهضت ملی مسکن برای پرسنل بهزیستی و مراکز مرتبط با آن صادر کرد.

در ادامه این نشست نیز مشکلاتی از سوی مسئولین بهزیستی مطرح شد که استاندار با تاکید بر رفع هر چه سریعتر این مشکلات به صورت تلفنی از مدیران اجرایی مربوطه خواستار رسیدگی و رفع این موارد شد.

پایان خبر /