رئیس گروه امور اجتماعی و رفاهی صیادان شیلات هرمزگان از برگزاری مراسم گرامیداشت روز دریای پاک و بندر پاکیزه و با مشارکت بنادر صیادی فعال استان خبر داد.

به گزارش صبح دریانیوز ، عزیز الله صادقی با اشاره به اهمیت ارزش نهادن به محیط زیست دریایی و بندری و با هدف آمادگی در اقدام گروهی جهت نگهداری بهینه از بنادر صیادی گفت : به ابتکار شیلات استان هر ساله صیادان هرمزگانی طی مراسمی نمادین در روز ۵ آبان نسبت به نظافت بنادر صیادی، حوضچه‌ها و سواحل روستای صیادی خود اقدام می‌کنند.

صادقی خاطر نشان کرد : حفظ محیط زیست دریایی و بندری از ارکان صید پایدار و اشتغال صیادی در نسل‌های آینده است که مشارکت تمام عوامل بهره‌بردار در این زمینه ضامن موفقیت سیاست حفظ محیط زیست است.

وی افزود : آلودگی محیط زیست دریایی و بندری از عوامل اصلی در خطر افتادن صنعت ماهیگیری است و با توجه به شرایط خلیج فارس و دریای عمان اداره کل شیلات هرمزگان از سالیان گذشته با برگزاری کلاس‌ها و جلسات آموزشی و توجیهی نسبت به آگاهی صیادان اقدام کرده است.

رئیس گروه امور اجتماعی و رفاهی صیادان شیلات هرمزگان گفت : همه بنادر فعال استان در حال حاضر مجهز به سیستم جمع‌آوری ضایعات مایع و جامد شناورهای صیادی و پاک سازی‌محیط بندری و حوضچه‌ها هستند.

گفتنی است ، هرمزگان با برخورداری از ۱۹ بندر صیادی،۲۲ موج شکن مردمی و بالغ بر ۳۹ مرکز تخلیه صید با حدود پنج هزار شناور صیادی و بیش از ۳۵ هزار نفر صیاد در قالب ۷۴ تشکل صیادی،در سال ۱۴۰۱ با صید بالغ بر ۳۲۱ هزار تن از انواع آبزیان موفق به احراز رتبه اول صید کشور شده است.

پایان خبر /