نشست مشترک اعضای شورای مرکزی دیده بان شفافیت و عدالت استان هرمزگان با اعضای شورای مرکزی این نهاد به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری صبح دریانیوز ، مدیر نهاد دیده بان شفافیت و عدالت هرمزگان در این نشست گفت : دفتر دیده بان هرمزگان در راستای سیاست هاو خط مشی کلی که در سال جاری تدوین شده یک سری اقدامات و فعالیت ها برای تحقق شعار سال و خشکاندن ریشه بی عدالتی ، فسادو رانت در استان انجام داده است .

پرویز سالاری افزود : در همین راستاو برای شناسایی مدیرانی که دارای انحراف هستند دفتر دیده بان استان ،اقدام به افتتاح نمایندگی این نهاد در شرق و غرب استان نموده است .

وی در ادامه به عملکرد و اقدامات این نهاد در استان اشاره کرد و ادامه داد: برقراری ارتباط موثر با نهاد های نظارتی از جمله ،دادگستری ، دادستان، اداره بازرسی ، حفاظت اطلاعات و… در این مدت صورت گرفته که نتایج خوبی نیز به دنبال داشته است.

مدیر نهاد دیده بان شفافیت و عدالت هرمزگان تصریح کرد : یکی از عمده مشکلات مدیران استان انحراف عملکرد نسبت به وظیفه است .

سالاری همچنین به تشکیل کارگروه  جوانان و بانوان دیده بان شفافیت به عنوان اولین استان اقدام کننده در این زمینه اشاره کرد و گفت : با تشکیل این کارگروه ها و سایر کارگروه های مرتبط با مسائل استان اقدامات خوبی در خصوص مبارزه با فساد،سوت زنی ،آموزش و آگاهی بخشی در استان صورت گرفته است .

وی همچنین به پرونده های مهم مبارزه با فساد که از سوی نهاد دیده بان هرمزگان به مرکز ارسال شده اشاره کرد و خواستار اعلام نتیجه برخورد با این پرونده ها از سوی شورای مرکزی و هیات مدیره این نهاد بویژه ضرورت پیگیری واعلام نتیجه تحقیق و تفحص مجلس شورای اسلامی از سازمان بنادر و دریانوردی جهت بالا بردن اعتماد عمومی شد.

مدیر نهاد دیده بان شفافیت و عدالت هرمزگان همچنین به تخلفات گسترده در خصوص واگذاری اراضی ملی با تبانی بین بعضی مسئولین ذی ربط و همچنین واگذاری های شبهه دار اشاره کردو افزود : باید دستگاههای نظارتی نسبت به واگذاری های مناطق اقتصادی تازه تاسیس جاسک و مکران در استان نظارت و حساسیت بیشتری داشته باشند.

پرویز سالاری همچنین گفت : برای ارتباط بهتر و موثر تر با نهاد های نظارتی باید تفاهم نامه همکاری منعقد شود و اگرمنعقد شده برای سهولت در انجام امور به اطلاع دستگاههای مربوطه رسانده شود.

وی به لزوم آموزش در بحث پیشگیری از فسادو رانت اشاره کرد و گفت : برای تقویت نظارت و همچنین آگاهی رسانی به مردم آموزش یک مبحث لازم و ضروری است که در این زمینه ارتباط سازنده با رسانه ها و تشکیل کارگروه آموزش، تولید محتوا در فضای مجازی و همچنین رصد مسائل کشور و اطلاع رسانی به اعضا در این زمینه می تواند مفید و موثر باشد.

وی ادامه داد: وقتی اغتشاشات اخیر مورد بررسی قرار گیرد  به سادگی می توان مدیران را رصد کرد که چه میزان در میدان بوده اند وجهاد تبیین و آگاهی بخشی داشته اند و به سوالات مردم پاسخ داده اند . زیرا وقتی به شبهات و سوالات پاسخ داده نشود تبدیل به اعتراض و اعتراض تبدیل به اغتشاش و فضای شبهه ناک می شود و در نهایت دشمن از این فضا برای ضربه زدن به نظام و انقلاب استفاده خواهد کرد.

سالاری در پایان تاکید کرد : هر پروژه عمرانی باید یک پیوست فرهنگی و اجتماعی داشته باشد تا مردم اثرات آن را در زندگی خود احساس نمایند ، در این صورت است که مردم اعتمادشان به نظام افزایش خواهد یافت .

در ادامه این نشست اعضای شورای مرکزی نهاد دیده بان شفافیت و عدالت هرمزگان نیز در خصوص مباحث مختلفی از جمله تغییر کاربرری زمین ها و اراضی در مناطق مختلف استان ، عدم نظارت بر وجوه واریزی به دهیاری های استان و محل هزینه آن ، انعقاد قراردادهای شبهه ناک در برخی نهاد ها ، ورود به مسئله فقر در جامعه و ارائه راهکار جهت ریشه کنی آن همچنین وجود مدیران پروازی در راس بسیاری از نهاد ها و شرکت ها،عدم به کار گیری نیرو های بومی دربخش های مختلف اداری و مدیریتی با وجود توانمندی ، فساد در مناطق آزاد که به عنوان حیاط خلوت دولتها است، بحث و گفتگو شد .

در ادامه این نشست معاون امور استانهای نهاد دیده بان شفافیت و عدالت با اشاره به عملکرد خوب نهاد دیده بان شفافیت و عدالت استان در خصوص ورود به پرونده های فساد و ابتکارعمل در زمینه تشکیل کار گروه ها یی مانند جوانان و بانوان  در هرمزگان که متناسب با نیازاستان بوده گفت :برای برون رفت از این مسائل و نقش بر آب کردن نقشه دشمنان باید در این زمینه  دقت نظر داشته باشیم .

میرزا پور ادامه داد: دشمن آشوب های ذهنی و بی اعتمادی را در جامعه راه اندازی کرده است که باید در این رابطه کارگروهها با دقت نظر بیشتری کار کنند تا اعتماد به جامعه بازگردانده شود.

وی بیان کرد :در دولت سیزدهم آقای رئیسی ،ریاست محترم جمهور خودشان به مسئله دیده بان شفافیت ورود کردند و یک دستور العمل کلی ابلاغ نمودند که بر اساس آن دستگاههای قضایی موظف به همکاری با نهاد دیده بان عدالت و شفافیت در کشور هستند . میرزا پور در ادامه از نهاد دیده بان شفافیت و عدالت استان خواست که مباحث و مشکلات استان را به دقت رصد نمایند و برنامه سالانه خود را بر اساس متغیرهای استانی تهیه و تدوین نمایند.

انتهای پیام