در اولین روز از هفته دولت و با حضور استاندار هرمزگان عملیات احداث ۵ هزار نیروگاه خورشیدی خانگی در هرمزگان آغاز شد .

به گزارش پایگاه خبری صبح دریانیوز ، همزمان با اولین روز از هفته دولت استاندار هرمزگان و مدیران دستگاه‌های اجرایی با حضور بر سر مزار شهدای بندرعباس ضمن ادای احترام به مقام شامخ شهیدان والامقام برنامه‌های هفته دولت را آغاز کردند.

 استاندار هرمزگان در اولین آیین بعد از ادای احترام به مقام شامخ شهدا به همراه مدیران دستگاه‌های اجرایی  با نماینده معزز ولی فقیه در استان دیدار کرد و بعد از این برنامه‌های آیین‌های کلنگ‌زنی و بهره‌برداری از پروژه‌های هفته دولت آغاز شد.

مهدی دوستی با همراهی معاون وزیر نفت و احمد مرادی نماینده مردم هرمزگان در مجلس شورای اسلامی راهی روستای گچین بالا شد و کلنگ عملیات اجرایی ۵ هزار واحد نیروگاه خورشیدی ۵ کیلوواتی برای خانواده‌های تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) را بر زمین زد. 

 دوستی در آیین عملیات اجرایی نیروگاه‌های کوچک مقیاس خورشیدی با اشاره به اهمیت توانمند‌سازی مددجویان کمیته امداد اظهارداشت: برای اجرای پروژه‌های نیروگاه خورشیدی استان هرمزگان ۵۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار در نظر گرفته شده است که با توجه به اینکه مجموع تولید برق هر نیروگاه خانگی۹۵۰۰کیلووات ساعت در سال است اجرای این تعداد پروژه ۵۳میلیون کیلووات ساعت برق را به تولید استان اضافه می‌کند.

وی افزود: ساخت‌ نیروگاه‌های خورشیدی خانگی ۵هزار فرصت شغلی جدید با درآمد میانگین ماهانه دومیلیون و دویست هزار تومان ایجاد می‌کند و ان‌شالله این پروژه‌ها تا بهمن‌ماه سال جاری  به بهره‌برداری خواهند رسید.

استاندار هرمزگان تصریح‌کرد: با توجه به نقش بالایی که این طرح‌ها در بحث ایجاد اشتغال دارد لازم است بانک‌ها نیز همکاری لازم را برای اعطای تسهیلات مورد نیاز داشته باشند که بحمدالله تاکنون نیز همراهی خوبی را شاهد بودیم.

گفتنی است ،در این مراسم یک واحد نیروگاه خانگی ۵کیلواتی که با اعتباری بالغ بر ۱۱۰ میلیون تومان ساخته شده است به بهره‌برداری رسید.

انتهای پیام