سرپرست شیلات هرمزگان از بررسی پروژه های معطل مانده شیلاتی ویژه شهرستان جاسک با حضور معاون سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی هرمزگان ، نماینده مدیریت امور اراضی استان ، رئیس گروه میگو شیلات هرمزگان ، رئیس شیلات شهرستان جاسک ، رئیس اداره فنی و مهندسی شیلات هرمزگان و جمعی از بهره برداران شیلاتی این شهرستان در سالن جلسات اداره کل شیلات خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری صبح دریانیوز ، مسعود بارانی گفت : بر اساس برنامه ریزی انجام شده و در راستای پیگیری اجرای کردن پروژه های معطل مانده شیلات در سطح استان در جلسه ای اختصاصی پروژه های شیلاتی معطل مانده شهرستان جاسک مورد بررسی قرار گرفت.

بارانی با اشاره به موقعیت خاص شیلاتی شهرستان جاسک گفت: این شهرستان با فعالیت در زمینه های تکثیر میگو، پرورش ماهیان دریایی در قفس، برخورداری از مزارع پروش میگو، فعالیت های خوب صید و صیادی، دسترسی به آبهای آزاد و بین المللی برای صیادی به شهرستانی ویژه در فعالیت های شیلاتی تبدیل شده است.

وی همچنین به بررسی وضعیت و پیشرفت مزارع در حال ساخت اشاره کرد و افزود: مقرر شد کسانی که اقدام به احداث مزارع آبزی پروری خود نکرده اند از طریق جهاد کشاورزی پیگیری قانونی لازم صورت گیرد.

سرپرست شیلات هرمزگان با تاکید به رفع موانع تولید در شهرستان جاسک افزود : با تداوم توسعه فعالیت‌های شیلاتی شاهد رشد و ارتقای حوزه شیلات این شهرستان در شاخص‌های تولید، توسعه و اشتغال پایدار، رونق اقتصادی و حرکت در مسیر تحقق شعار سال خواهیم بود.

وی با بیان اینکه توسعه صنعت آبزی پروری در استان نقش مهمی در اشتغال ایجاد خواهد کرد، خاطرنشان کرد : تامین زیرساخت های صنعت آبزی پروری از ملزومات توسعه صنعت آبزی پروری در استان می باشد.

بارانی از شهرستان جاسک به عنوان بندر مرکزی و شیلات شهرستان جاسک (HUB) یاد کرد و گفت: این نام گذاری بیانگر اهمیت و گسترده بودن فعالیت های شیلاتی در این شهرستان است .

سرپرست شیلات هرمزگان به بهره برداری رسیدن هرچه سریعتر پروژه های نیمه تمام شیلاتی شهرستان جاسک در دستور کار این شهرستان قرار داد و گفت: بزودی شاهد به بهره برداری رسیدن پروژه های شیلاتی این شهرستان خواهیم بود.

بارانی همچنین بر آغاز پروژه های شیلاتی در حوزه های صید و صیادی و آبزی پروری در این شهرستان تاکید کرد و ابراز داشت: شیلات و فعالیت های شیلاتی در شهرستان جاسک محوری طلایی و استوار برای توسعه است.

انتهای خبر /