مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق استان هرمزگان در نشست مدیریت مصرف برق گفت: امید است تغییر ساعت کاری ادارات هرمزگان در کاهش و مدیریت مصرف برق موثر باشد.

به گزارش صبح دریانیوز، محمد کریمی در نشست ویدئو کنفرانس مدیریت مصرف برق که با حضور از را دور مصطفی رجبی مشهدی مدیر عامل توانیر ترتیب یافت با تقدیر از معاون توسعه منابع و پشتیبانی استانداری هرمزگان  مبنی بر اعلام تغییر  ساعت کاری ادارات استان هرمزگان اظهار داشت : این تغییر ساعت در راستای حفظ پایداری برق، و مدیریت مصرف اعمال شده و انتظار می‌رود تاثیر مثبتی در کاهش فشار بر مصرف بی رویه برق به ویژه در حوزه اداری داشته باشد.

بر اساس اعلام استانداری هرمزگان ساعت کاری همه ادارات، بانک‌ها و شهرداری‌ها به استثنای مراکز درمانی، واحد‌های امدادی و خدمات رسان در استان هرمزگان از ساعت ۶ صبح تا ساعت ۱۳ است.

کریمی همچنین با اشاره به اینکه  روزها و شبهای گرم‌تر در راه است اضافه کرد: برای پایداری شبکه برق  نیاز به جدیت و عزم بیشتری است. با توجه به تعطیلی ادارات در ساعت ۱۳  انتظار می‌رود  که عملکرد عمومی اداری وضعیت بهتری پیدا کند.

وی،  از مدیران برق نواحی خواست تا  با فرمانداران در ارتباط باشند و تلاش کنند تا از فشار مضاعف بر مصرف برق به ویژه در ساعت‌های اوج مصرف کاسته شود

مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق استان هرمزگان همچنین تاکید کرد :ضرورت دارد مجتمع های تجاری در ساعات پیک مدیریت بیشتری بر مصرف برق داشته باشند و  مولدهای اضطراری وارد مدار شوند.

بر اساس آمارهای موجود پیک بار توزیع هرمزگان در روزهای آخر هفته گذشته به  ۲۸۳۶ مگاوات رسید که در ساعت ۱۴ روز پنجشنبه ثبت شد.

گفتنی است، سال گذشته در چنین روزی مصرف برق هرمزگان ۲۵۸۵ مگاوات بوده است.

پایان خبر/