رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی هرمزگان، ضمن تبیین ظرفیت‌های استان هرمزگان در بحث تجارت و اشاره فرصت طلایی این استان برای قزاقستان، گفت: سایز میگوهای تولیدی هرمزگان مطلوب دنیا است و حتی قادر به تولید انبوه در سایزهای مختلف هستیم.

به گزارش پایگاه خبری صبح دریانیوز، محمدرضا صفا در نشست با سفیر جمهوری اسلامی ایران در جمهوری قزاقستان، با تاکید بر لزوم تقویت، تحکیم و توسعه روابط تجاری استان ما با کشور قزاقستان، عنوان کرد : استان هرمزگان به عنوان قطب مهم کشاورزی کشور در طول سال و با تولید انواع محصولات کشاورزی و باغی خارج از فصل و همچنین داشتن ظرفیت دروازه‌های صادراتی، نقش راهبردی در رونق تولید و اقتصاد کشور دارد.

صفا، افزود: شهرستان‌های بندرعباس، حاجی آباد، میناب و رودان از مناطق مهم تولید محصولات گلخانه‌ای در هرمزگان است که سالانه ۵۰ درصد از محصول برداشت شده از سطح گلخانه‌های استان به کشورهای حاشیه خلیج فارس، روسیه و آسیای میانه صادر می‌شود.

وی ، مطرح کرد : شرایط اقلیمی و آب و هوایی در استان هرمزگان به گونه ای است که تغییرات فصولی همچون زمستان و تابستان تاثیر چندانی در فعالیت‌های زراعی کشاورزان ندارد و کشاورزان در هر زمانی که اراده کنند، می‌‎توانند دست به کشت محصولاتی بزنند که دیگر استان‌ها امکان کشت آنها را ندارند و بر همین اساس این استان به بهشت کشاورزی خارج از فصل در سطح کشور شهرت یافته است.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی هرمزگان، تصریح‌کرد: سالانه ۲۰ هزار تن برداشت میگو در هرمزگان انجام می‌شود و سایز میگوهای تولیدی هرمزگان مطلوب دنیا است و حتی قادر به تولید انبوه در سایزهای مختلف هستیم.

صفا اظهار داشت: بندرعباس به دلیل دارا بودن امکانات مناسب تخلیه و بار‌گیری و بندر مهم شهید رجائی بیشترین سهم ترانزیت کشور را به خود اختصاص داده است بنابراین اتاق بازرگانی هرمزگان با توجه به این مهم بخش کارنه تیر خود را طی یک ماه گذشته راه اندازی کرده است .

وی خاطرنشان‌کرد: اتاق بازرگانی هرمزگان تاکید بسیار ویژه‌ای در بحث مبادلات بین المللی و شناساندن ظرفیت های استان هرمزگان در مباحث اقتصادی به کشورهای هدف دارد و تاکنون با اتاق های بازرگانی کشورهای متعددی ارتباط برقرار کرده و دستاوردهای بسیار خوبی نیز به دنبال داشته است و امید است کشور قزاقستان نیز بتواند از ظرفیت های طلایی استان هرمزگان در راستای گسترش مراودات تجاری خود استفاده کند.

خبرنگار : جمیله دبیری نیا

انتهای خبر /