مدیر بنادر و دریانوردی شهید باهنر و شرق هرمزگان آمار جابه‌جایی مسافران در بنادر شرق این استان از ابتدای سال جاری تا کنون را بیش از یک میلیون و ۶۰۰ هزار اعلام کرد.

به گزارش پایگاه خبری صبح دریانیوز ، حمیدرضا محمد حسینی تختی با اشاره به جابه‌جایی یک میلیون و ۶۲۲ هزار مسافر از از طریق بنادر شرق استان ، بیش‌ترین میزان تردد را در مسیر بندر شهید حقانی به بنادر شهید ذاکری(قشم) و هرمز به میزان یک میلیون ۱۸۳ هزار و ۶۹۱ مسافر اعلام کرد که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۱ درصد افزایش داشته است.

وی ادامه داد : در این مدت ۴۲۹ هزار و ۱۰۱ مسافر در این جزیره رنگین کمانی هرمز رفت و آمد کردند که در این بخش نیز ۲۵ درصد افزایش به ثبت رسیده است.

مدیر بنادر و دریانوردی شهید باهنر و شرق هرمزگان ، میزان رفت و آمد مسافر و گردشگر بین بنادر شهید باهنر و شارجه امارات در این مدت را ۹ هزار و ۳۱۴ مسافر اعلام کرد که در این بخش نیز نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۶ درصد افزایش به ثبت رسیده است.

اداره بنادر و دریانوردی شهید باهنر نیز با بهره‌گیری از ۲ بندر تجاری و مسافری در مرکز و پنج بندر تابعه در شرق هرمزگان، در حوزه‌های مسافری، تجارت و گردشگری دریایی فعالیت می‌کند.

بنادر شرق هرمزگان شامل شهید باهنر، شهید حقانی، بندر هرمز، بندر تیاب، بندر سیریک و بندر جاسک جزو بنادر چند منظوره محسوب می‌شوند که در زمینه فعالیت‌های تجاری و مسافرت‌های بین‌المللی و داخلی نقش راهبردی دارند.

پایان خبر /