فرمانده سپاه امام سجاد(ع) گفت: بیش از یکهزارو 561 عنوان برنامه توسط رده‌های مختلف بسیج در موضوعات مختلف اجرا می‌شود.

به گزارش صبح دریا نیوز ،  فرمانده سپاه امام سجاد استان هرمزگان در نشست خبری به مناسبت هفته بسیج عنوان کرد: در هفته بسیج امسال از ۲۹ آبان تا ۵ آذر با شعار «بسیج؛ امید ملت ایران»، بیش از هزارو ۵۶۱ عنوان برنامه توسط رده‌های مختلف بسیج در موضوعات مختلف اجرا می‌شود.

سردار اباذر سالاری افزود: برنامه‌های هفته بسیج در عرصه‌های فرهنگی، ورزشی، اجتماعی، محرومیت زدایی، بهداشتی، درمانی و آموزشی خواهد بود که این برنامه‌ها توسط یک هزارو ۲۰۴ رده بسیج، پایگاه‌های بسیج، کانون فرهنگی اقشار بسیج، حوزه‌های مقاومت بسیج و اقشار تخصصی بسیج در استان اجرایی می‌شود.

سالاری یادآور شد: روز شمار هفته بسیج ۱۴۰۲ با عناوین «بسیج، جهاد، خدمت سازندگی»، «بسیج پیشرفت، عزت و افتخار»، «بسیج ولایت باور انقلابی و تمدن ساز»، «بسیج ایثار، مقاومت و شهادت»، «بسیج ایمان، بصیرت، انتظار»، «بسیج جهاد علمی اعتلای فرهنگ و هنر»، «بسیج، دفاع، امنیت و اقتدار» در نظر گرفته شده‌است.

وی از اعزام ۴۳۲ گروه جهادی در عرصه های مختلف عمرانی، فرهنگی، علمی، هنری و… به مناطق محروم و دور افتاده استان خبر داد.

سالاری با بیان اینکه سال گذشته آبرسانی به ۷۲ روستا انجام شد، خاطرنشان کرد: آبرسانی به ۱۱۰ روستا در هرمزگان توسط قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه با اعتباری بالغ بر ۱۲۰ میلیارد تومان کلنگ زنی خواهد شد و امیدواریم تا پایان سال این پروژه مورد بهره برداری قرار بگیرد.

وی اظهارداشت: افتتاح زمین‌های ورزشی در روستاها و محلات، ترویج ازدواج آسان، تعمیر و بازسازی ۱۰۰ واحد مسکونی نیازمندان،افتتاح جاده بین مزارع، افتتاح ۱۰ واحد مسکونی منازل کمیته امداد،اجرای پروژه آبرسانی به روستاها وهمچنین افتتاح ۲ خانه بهداشت، اهدای ۶۰۰ سری جهیزیه به نوعروسان از جمله برنامه های هفته بسیج در استان هرمزگان است.

این مسئول بیان داشت : همایش بزرگ نسل سلیمانی ها «گردان های قاسم ابن الحسن و بنات الزهرا» با رویکرد تمرکز جوانان و نوجوانان با محوریت مساجد در روز سه شنبه ۳۰آبان ماه ۱۴۰۲ ساعت ۱۸ در مسجد جامع بندرعباس برگزار می شود.

وی اذعان داشت:همزمان با هفته بسیج نمایشگاه دستاوردهای فرهنگی و خدمات اجتماعی قرارگاه تحول محلات از اول آذرماه به مدت ۵ روز ساعت ۹ صبح در مسجد جامع بندرعباس برپا می شود.

فرمانده سپاه امام سجاد (ع) مطرح کرد: یادواره شهدای غزه و جبهه مقاومت همزمان با هفته بسیج در شهر بندرعباس برگزار می‌شود و مظلومیت کودکان، زنان و مردان غزه را به تصویر خواهیم کشید.

سالاری از همایش «حماسه حضور و اقتدار بسیجیان» به مناسبت هفته بزرگداشت مقام بسیج با حضور گسترده بسیجیان از اقشار مختلف در استان خبر داد و همایش مسجد و تحول جامعه اسلامی از دیگر برنامه های شاخص هفته بسیج است.

وی ابراز داشت: به مناسبت هفته بسیج، جشنواره فرهنگی ورزشی ویژه پایگاه‌های بسیج مساجد و محله ها نواحی مقاومت بسیج استان برگزار می شود و همچنین در آخرین روز از هفته پرکت بسیج، اختتامیه مسابقات قرآن بسیج برای نخستین بار با حضور بیش از ۲۰۰۰ نفر از رده های مختلف بسیج در استان هرمزگان برگزار می شود.

فرمانده سپاه امام سجاد (ع)استان هرمزگان با اشاره به کارنامه درخشان بسیج در جبهه های حق علیه باطل یادآور شد : بسیج در نبرد ۸ سال دفاع مقدس وظیفه‌اش را به خوبی انجام داد، بنابراین بسیج مهم‌ترین یادگار و پرورش یافته صحنه معنوی دفاع مقدس است.

وی گفت: بسیج منشا خیر و برکت برای نظام و کشور است.

وی با بیان اینکه سپاه به عنوان یک الگوی جهانی در بین کشورهای اسلامی مطرح است،اضافه کرد : یکی از اقدامات مهم بسیج حضور فعال در عرصه مقابله با کرونا است و همچنین محرومیت زدایی از دستاوردهای بسیج در طول عمر انقلاب می باشد.

فرمانده سپاه امام سجاد (ع) هرمزگان اظهارداشت: در این هفته‌های اخیر شاهد رفتارهای وحشیانه رژیم صهیونیستی در غزه و کشتار مردم مظلوم غزه هستیم و متأسفانه سازمان‌های بین المللی در مقابل رفتارهای وحشیانه رژیم صهیونیستی سکوت کردند و اقدام قابل قبولی برای جلوگیری از این کشتارهای گسترده در غزه نداشتند.

سالاری به سیاست‌های دوگانه غرب و برخی کشورهای اروپایی در مورد کشتار مردم غزه اشاره کرد و گفت: بالغ بر ۱۱ هزار کودک، زن و مردم، پیر و جوان زیر بمب‌های ساخت آمریکا جان سپرده‌اند و به جای آنکه جامعه جهانی اقدام بازدارنده داشته باشند به سکوت کردن و صدور بیانیه ای در این خصوص اکتفا کردند.

پایان خبر /