هنرجویان هنرستانهای جوار استان با مهدی دوستی استاندار هرمزگان و محمد قویدل مدیرکل آموزش و پرورش استان هرمزگان دیدار و گفتگو نمودند.

به گزارش صبح دریانیوز ، در ایجاد هنرستانهای جوار تمرکز بر پرورش نیروهایی متخصص متناسب با نیازهای صنایع استان است

استاندار هرمزگان و رئیس شورای آموزش و پرورش استان با اشاره به تأکیدات مقام معظم رهبری در خصوص مهارت آموزی  و اهمیت آموزشهای فنی حرفه ای به دانش آموزان بیان کرد : با هدف منطبق کردن نقشه توسعه صنعتی استان بر نقشه آموزشی استان، تآسیس و ایجاد هنرستانهای جوار صنایع در استان هرمزگان با پیگیریهای مدیرکل آموزش و پرورش هرمزگان در دستور کار قرار گرفت که ماحصل این تلاشها، تأسیس ۲۸ هنرستان جوار طی دو سال اخیر در هرمزگان است.

مهدی دوستی ادامه داد : هنرستانهای جوار بر اساس استعدادها و ظرفیتهای خاص موجود در استان و کمبود نیروهای متخصص بومی شکل گرفته اند و انتظار می رود خروجی این مراکز، هنرجویانی باشند که به صورت کاملاً تخصصی آموزش دیده باشند و بتوانند نیازهای صنعتی استان را مرتفع نمایند.

وی بر اهمیت حضور هنرجویان جوار صنایع در شرکتهای مرتبط تأکید کرد و افزود : قسمت عمده ای از کلاسهای درس هنرجویان هنرستانهای جوار باید در کارگاههای عملی صنایع سپری شود تا هنرجویان به صورت کاملا حرفه ای آموزش ببینند.

رئیس شورای آموزش و پرورش استان هرمزگان خاطرنشان کرد : طبق جلسه ای که اخیرأ با مسئولین وزارت علوم داشتیم مقرر شد ۴۰ واحد از آموزشهای هنرستانها در مقطع کارشناسی تأثیر داده شود و دانشجویان این رشته ها بتوانند در طول ۳ سال تحصیلات خود را به پایان برسانند.

استان هرمزگان رکورددار ثبت نام دانش آموزان در هنرستانها

مدیرکل آموزش و پرورش استان هرمزگان با اشاره به نگاه ویژه استاندار به آموزش و پرورش استان خاطر نشان کرد : ظرف دو سال اخیر با ایجاد ۲۸ هنرستان جوار صنایع در هرمزگان توانستیم به جایگاه اول کشوری و تحقق ۵۲ درصدی برنامه ششم توسعه برای هنرستانها برسیم.

محمد قویدل با اشاره به تحصیل بیش از ۱۳ هزار هنرآموز در هنرستانهای هرمزگان گفت : خوشبختانه در میزان ثبت نام دانش آموزان پایه دهم در هنرستانها نیز رکورددار کشوری هستیم که توانستیم بیش از تعهد خود نسبت به برنامه ششم توسعه عمل نماییم.

گفتنی است ، در پایان مدیران و هنرآموزان هنرستان های جوار صنایع استان به بیان دغدغه ها و مشکلات خود پرداختند.

پایان خبر /