رئیس سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان هرمزگان گفت : کارخانه کنسانتره هماتیتی با سرمایه‌گذاری بیش‌ از ۴ هزار میلیارد تومانی بخش خصوصی در استان به بهره‌برداری رسید.

به گزارش صبح دریانیوز ، خلیل قاسمی با اشاره به بهره‌برداری از بزرگ‌ترین کارخانه «کنسانتره هماتیتی» کشور در استان هرمزگان ، اظهار کرد : یکی از سیاست‌های اصلی دولت سیزدهم، حمایت و تقویت بخش خصوصی است و دولت در این زمینه سعی کرده است نقش تسهیل‌کننده را به خوبی ایفا کند.

قاسمی با ذکر این نکته که این کارخانه به همت بخش خصوصی افتتاح شد، عنوان کرد: کارخانه «کنسانتره هماتیتی» با سرمایه‌گذاری بیش‌از ۴ هزار میلیارد تومانی بخش خصوصی به بهره‌برداری رسید.

وی میزان ذخیره سنگ‌آهن هماتیت در هرمزگان را ۸۰۰ میلیون تن عنوان و بیان کرد : کارخانه «کنسانتره هماتیتی» اقدام به فرآوری این ذخیره هماتیت برای تکمیل زنجیره ارزش‌افزوده خواهد کرد و این امر باعث خلق سرمایه و ایجاد اشتغال در استان هرمزگان خواهد شد.

رئیس سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان هرمزگان با بیان این نکته که کشور در تلاش است که تولید سالانه ۱۰ میلیون تن فولاد را محقق کند ، بیان کرد : راه‌اندازی این کارخانه برای تکمیل زنجیره جهت رسیدن به هدف‌گذاری تولید ۱۰ میلیون تن فولاد در کشور امری مهم محسوب می‌شود چراکه هماتیت را می‌توان به یکی از مواد اولیه تولید فولاد در کشور تبدیل کرد.

قاسمی عیار خروجی این کارخانه را ۶۰ درصد دانست و خاطرنشان کرد : ماده اولیه موردنیاز این کارخانه بیش از دو میلیون تن در سال است که از معادن همجوار آن تامین می‌شود.

وی افزود : این کارخانه که در روستای رضوان بخش فین شهرستان بندرعباس واقع شده است ، زمینه اشتغال برای بیش‌از ۳۰۰ نفر را فراهم می‌کند.

پایان خبر /