مدیر توسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی استان هرمزگان گفت : کاهش تعرفه صادراتی گوجه فرنگی باعث رونق بازار این محصول و خرسندی کشاورزان هرمزگان شده است.

به گزارش صبح دریانیوز ، علی جامعی افزود : با برداشت محصول گوجه‌فرنگی زراعی دیگر استان‌های جنوبی ، تعرفه صادراتی از ۵۵ درصد به ۳۰ درصد و اکنون با پیگیری های صورت پذیرفته وبا پذیرش وتصمیم به موقع ستاد تنظیم بازار به ۱۰ درصد کاهش یافته است.

جامعی بیان کرد : تعیین تعرفه ۵۵ درصدی صادرات گوجه فرنگی در آذرماه با هدف تامین بازار داخلی وکنترل قیمت این محصول اعمال شده بود و درحال حاضر با کاهش قیمت در بازار ، تعرفه صادراتی آن به ۱۰ درصد رسیده است.

وی گفت : از اوایل دی ماه برداشت گوجه فرنگی زراعی خارج از فصل در استان هرمزگان بتدریج آغاز گردیده و تا نیمه نخست دی ماه قیمت این محصول در بازار افزایش قابل توجهی داشت و دولت هم تعرفه ۵۵ درصدی برای صادرات آن اعمال کرد.

مدیر توسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی استان هرمزگان تصریح کرد : بهمن ماه و اسفند زمان اوج برداشت گوجه‌ فرنگی زراعی در این استان است و در زمان اوج برداشت روزانه بیش از ۴هزار تن گوجه فرنگی برداشت و روانه بازار داخلی و صادراتی می‌شود.

جامعی ، با بیان اینکه در زمان حاضر تعرفه صادراتی ۱۰ درصد برای هر کیلو گوجه‌ فرنگی زراعی بطور تقریبی ۲۸ تا ۳۰ هزار ریال می‌شود ، افزود : این کاهش تعرفه برای حمایت از کشاورزان و صادرات مازاد تولید آن‌ها اعمال می‌شود.

پایان خبر /