معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و رییس سازمان سینمایی کشور گفت : یکی از اقدامات بسیار خوب و مهم دولت سیزدهم در حوزه فرهنگی ، آغاز تجهیز ۵۰ سالن سینمایی در سراسر کشور است که تا هفته دولت امسال همزمان افتتاح خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری صبح دریانیوز ، محمد خزاعی در جمع فعالان سینمایی و مدیران فرهنگی هرمزگان افزود : در کنار این اقدام، آموزش رایگان دوره‌ها و تخصص‌های سینمایی در ۱۰ استان محروم کشور آغاز شده و تمام دفاتر سینمای جوان نیز به امکانات جدید و به روز، تجهیز می‌شوند.

وی ادامه داد: حدود ۲۲۲ شهر در کشور بدون سینما هستند که وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در حوزه ساخت نمی‌تواند ورود کند، اما با تمام توان نسبت به تامین تجهیزات مورد نیاز اقدام می‌کند.

خزاعی اضافه کرد: آموزشگاه‌ها و دفاتر سینمایی وظایفی متفاوت با انجمن‌های سینمای جوان دارند که نمی‌توان آن‌ها را رقیب یکدیگر قلمداد کرد.

از خط قرمزها کوتاه نمی‌آییم

معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، موضوعاتی مانند جوانی جمعیت و ارزش‌های انقلاب را از اولویت‌های سازمان سینمایی دانست و تصریح کرد : آثار سینمایی باید رنگ و بوی نظام داشته باشد و ما نیز نباید از سرمایه‌های این نظام بگذریم و یا از خط قرمزهایی که در تولید آثارمان داریم، عبور کنیم.

وی اضافه کرد: سینما هم انسان‌های خوب دارد و هم انسان‌های بد، پس نمی‌توان تمام جامعه سینمایی را دچار مشکل دانست کما اینکه افرادی نیز در حوزه سینما هستند که نماز شبشان ترک نمی‌شود.

خزاعی درباره وضعیت فعالیت‌های سینمایی در هرمزگان خاطرنشان کرد: سینماهای این استان از ابتدای سالجاری تاکنون، ۷۱ هزار و ۴۰۰ نفر مخاطب داشته و هرمزگان سیزدهمین استان پرمخاطب حوزه سینمایی کشور است.

معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بیان کرد: در سال گذشته در جشنواره‌های مختلف، تمامی فیلم‌سازان استانی را دعوت کردیم تا فیلم‌ها را مشاهده و از نزدیک آثار همدیگر را ببینند و برای ارتقای سطح کاری تلاش کنند که امسال نیز این برنامه تکرار می‌شود.

وی گفت: سال گذشته چهار فیلم‌ساز از استان‌های کشور در جشنواره فیلم فجر اثر داشتند اما هرمزگان هنوز به فیلم‌سازی حرفه‌ای ورود نکرده است.

معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اضافه کرد: با وجود قدمت سینما و سینماداری در هرمزگان به نظر می‌رسد هنوز اراده‌ای برای کار جدی سینمایی در استان وجود ندارد و برای شکل‌گیری فعالیت حرفه‌ای، سازمان سینمایی آماده حمایت مادی از سینماگران و فیلم‌سازان هرمزگان است.

در این نشست فعالان سینمایی و فرهنگی به بیان مشکلات و دغدغه‌ها و انتظارات خود پرداختند.

فراهم‌سازی بستر آموزش، اختصاص تجهیزات مناسب و افزایش بودجه فعالیت‌های سینمایی بخشی از مهم‌ترین دغه‌های مطرح شده در این نشست بود.

پایان خبر /