هشتمین همایش سفیران تعالی گروه فولاد مبارکه به میزبانی فولاد هرمزگان با موضوع مدیریت ریسک در شهر بندرعباس برگزار شد.

به گزارش صبح دریانیوز ، هشتمین همایش سفیران تعالی شرکت‌های گروه فولاد مبارکه به میزبانی شرکت فولاد هرمزگان و با محوریت مدیریت مهندسی صنایع در شهر بندرعباس برگزار شد ؛ در این همایش مدیران ، رؤسا و کارشناسان تعالی سازمانی شرکت‌های گروه فولاد مبارکه حضور داشتند.

مسئولیت سنگین سفیران تعالی

علیرضا کاظمی معاون تکنولوژی و توسعه شرکت فولاد هرمزگان، در این همایش گفت : سفیر تعالی بودن، بار معنایی والا و مسئولیت سنگینی با خود به همراه دارد. سفیر تعالی مفاهیم تعریف‌شده ذیل تعالی را با یادگیری، به سازمان منتقل می‌کند و انتشار می‌دهد. همچنین زمانی که چنین همایش‌هایی با حضور سفیران تعالی برگزار می‌شود، هدف اصلی اشتراک‌گذاری تجارب، یادگیری و انتقال آن است.

کاظمی افزود : در دنیای امروز ممکن است تنها انتقال تجارب کمک‌کننده نباشد؛ ازاین‌رو باید از مسیر گذشته درس گرفت و با نگاهی به گذشته، چرخه PDCA  را دنبال کرد. سپس مفاهیم نوآوری یا روندهای روز دنیا را به آن افزود و تلاش کرد مسیری را که قبلاً شرکت‌های معتبر دنیا همچون فولاد مبارکه طی کردند، به عنوان الگو در سازمان به‌طور مرتب پیاده‌ ساخت. حتی اگر در این درس‌آموخته‌ها به این نتیجه رسیدیم که مسیری اشتباه بوده، باید بلافاصله آن را اصلاح کنیم و بهبود دهیم.

وی خاطرنشان کرد : امیدواریم با برگزاری دوره‌های سفیران تعالی، معنای تعالی در شرکت‌های گروه فولاد مبارکه دنبال شود و همه شرکت‌های زیرمجموعه، به‌ویژه فولاد هرمزگان، بهتر از گذشته این مفهوم را پیاده‌سازی کنند و باعث سربلندی گروه فولاد مبارکه در ایران و جهان شوند.

اشتراک‌گذاری دانش و تجارب سفیران تعالی

مرضیه حمیدی مدیر مهندسی صنایع شرکت فولاد هرمزگان نیز با اشاره به پیاده‌سازی مفاهیم تعالی سازمانی در فولاد هرمزگان ، بیان کرد : همواره در همایش‌های سفیران تعالی، از آموزش‌ها و تجارب برتر سایر شرکت‌ها استفاده کرده‌ایم.

حمیدی در این باره افزود : همایش‌های سفیران تعالی گروه فولاد مبارکه با هدف توانمندسازی نمایندگان تعالی شرکت‌های گروه در راستای پیاده‌سازی و اجرای کلیه سیستم‌های مرتبط با تعالی و ایجاد فضایی جهت هم‌اندیشی و تبادل اندیشه‌های اعضای شرکت‌های گروه از اسفند ۱۴۰۱ تاکنون برگزار شده است.

وی ضمن قدردانی از زحمات و تلاش‌های همکاران در مدیریت‌های امور شرکت‌ها و تعالی سازمانی شرکت فولاد مبارکه ، اظهار امیدواری کرد این برنامه‌ها تداوم داشته باشد و بتوانیم به اهداف در نظر گرفته شده برای تشکیل انجمن سفیران تعالی گروه دست یابیم. همچنین در ادامه تورهای تعالی را در شرکت‌های گروه فولاد مبارکه برگزار کنیم و شرکت‌ها، تجارب برتر و دانش خود را در تورهای تعالی به اشتراک بگذارند. علاوه بر این، بتوانیم در برنامه‌های آتی، تورهای تعالی را در سطح کشور از طریق مرکز تعالی سازمانی برگزار کنیم؛ تورهایی که به هم‌افزایی، اشتراک‌گذاری دانش و رشد و تعالی صنعت فولاد ایران منجر شده است.

گفتنی است ، در این همایش دوروزه، علاوه بر آموزش مفاهیم و استاندارد مدیریت ریسک، توسط نمایندگان فولاد مبارکه در این حوزه دانش و تجربیات در خصوص پیاده‌سازی مدیریت ریسک در این شرکت با سفیران تعالی شرکت‌های گروه به اشتراک گذاشته شد.

پایان خبر /