سرپرست شركت پالايش گاز سرخون و قشم : تبلور خودباوری و بومی سازی دانش فنی مصداق بارزمتخصصان و کارشناسان این شرکت است .

به گزارش پایگاه خبری صبح دریا نیوز در هرمزگان، پارسا پروین سرپرست این شرکت گفت:  یکی از خدمات شرکت پالایش گاز سرخون و قشم  تولید و عرضه گاز مایع یا LPG در سطح کشور می باشد که تا کنون مطابق با روش مرسوم در تمامی پالایشگاههای گاز کشور، پس از فروش، از طریق تانکرهای مخصوص حمل توسط کشنده های زمینی به دست مشتریان می رسید.

پروین در ادامه افزود: با توجه به رونق بازارهای جهانی و تقاضا برای صادرات این محصول ارزشمند، طبیعتا فعالین در این حوزه نیز علاقمند به توسعه دامنه فروش به خارج از مرزهای کشور عزیزمان می باشند لیکن بنا به دلایل متعدد نظیر محدودیت حجم تانکرهای زمینی، هزینه حمل زمینی، محدودیت های خروج خودروهای کشنده از مرز و حتی محدود بودن صادرات به مرزهای زمینی، سبب پررنگ شدن فروش محصول از طریق ISO TANK شده است.

این مسئول بیان کرد: ایزوتانکها مخازنی استوانه ای شکل با ظرفیت تقریبی ۱۲ تن هستند در فریم کانتینرهای ۲۰ فوت محصور شده اند. این سبک از طراحی مخزن، آنها را از وسیله حمل کننده مستقل نموده و بدین صورت که امکان حمل به انواع روشهای رایج در دنیا نظیر تریلر های جاده ای، واگن قطار و یا کشتی میسر می باشد.

وی اظهار داشت: لذا با توجه به بازاریابی، و پیشنهاد ارائه شده از طرف مسئول محترم هماهنگی و نظارت بر تولید شرکت پالایش گاز سرخون در خصوص ارتقاء و انعطاف پذیری روش فروش گاز مایع از طریق ایزوتاتکها، امکانسنجی و ایجاد زیرساخت لازم در دستور کار همکاران معاونت مهندسی و توسعه شرکت قرار گرفت. پس از بررسی استانداردهای مربوطه نظیر IGS-M-PL-039 و همچنین Bench Marking از شرکتهای پالایش نفت بندرعباس و پالایش میعانات گازی نفت ستاره خلیج فارس، اصلاحات مورد نیاز برروی یکی از بازوهای بارگیری پالایشگاه سرخون انجام گردید. نهایتا در تاریخ های ۱۵/۰۸/۱۴۰۰ و ۱۸/۰۸/۱۴۰۰ به صورت آزمایشی و برای اولین بار در سطح پالایشگاههای گاز کشور، بارگیری ایزوتانک در پالایشگاه گاز سرخون انجام گردید.

سرپرست این شرکت در پایان یادآور شد: متخصصان و کارشناسان شرکت پالایش گاز سرخون و قشم با درایت و برنامه ریزی منسجم در حال بررسی بازخوردهای دریافتی از مرحله ی آزمایشی و رفع اشکالات احتمالی جهت تداوم این اقدام ارزشمند می باشند.

انتهای پیام