رئیس واحد اهدا عضو استان از انجام ۱۸ مورد اهدا عضو در سال جاری خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری صبح دریانیوز، دکتر محمود حسین پور گفت: اشرف مقرب الحق، مادر  ۶۸ ساله ای که به دنبال تصادف با خودرو و ضربه به سر با سطح هوشیاری ۷ به بیمارستان شهید محمدی مراجعه و در بخش مراقبت های ویژه بستری بود؛ متاسفانه به رغم تلاش کادر درمان، به علت شدت ضربه وارده به سر و آسیب به بافت مغزی، دچار افت سطح هوشیاری و مرگ مغزی وی، توسط متخصصین جراحی مغز و اعصاب، داخلی مغز و اعصاب، بیهوشی و پزشکی قانونی تایید گردد.

حسین پور در ادامه ضمن تقدیر از خانواده ایثارگر مقرب الحق افزود: بعد از موافقت این خانواده ایثارگر جهت اهدا عضو عزیزشان، تیم پیوند از شیراز عازم بندرعباس شده و کبد این جان آفرین عزیز، طی عمل هاروست برداشت و جهت پیوند به یک بیمار نیازمند، به بیمارستان ابن سینای شیراز منتقل گردید.

وی در انتها ضمن اشاره به وجه تسمیه نام خانوادگی این جان افرین عزیز با اهدا عضو گفت: این توفیق بزرگی است که یک انسان با مرگش هم بتواند زندگی بخش باشد و قطعا این توفیق نصیب هر کسی نمیشود مگر اینکه مقرب درگاه باری تعالی باشد.

حسین پور در ادامه افزود این هجدهمین اهدا عضو انجام شده در سال جاری بوده که به واسطه آن بیش از ۴۶ بیمار نیازمند عضو پیوندی حیاتی دوباره یافته اند.

 انتهای پیام