معاون آموزشی وزارت بهداشت از اعلام فراخوان جذب ۳ هزار عضو هیات علمی دانشگاه های علوم پزشکی خبر داد و عنوان کرد : فراخوان به صورت چند مرحله‌ای و با توجه به نیاز مناطق انجام می شود.

به گزارش پایگاه خبری صبح دریانیوز ، ابوالفضل باقری فرد با بیان این مطلب که فراخوان جذب ۳ هزار عضو هیات علمی دانشگاه های علوم پزشکی به زودی اعلام می شود، عنوان کرد : فراخوان به صورت چند مرحله‌ای و با توجه به شرایط مناطق صورت می پذیرد و مناطق محروم در اولویت هستند.

باقری فرد با اشاره به افزایش ظرفیت پذیرش در آزمون دستیاری سال ۱۴۰۲ و ارتقاء شرایط رفاهی دستیاران، افزود : در دولت سیزدهم، طرحی برای افزایش حقوق دستیاران به سازمان برنامه و بودجه ارائه شد تا آنها همانند پزشکان عمومی، حقوق دریافت کنند.

وی با بیان این که آموزش یک کار تخصصی است و تغییرات باید به صورت کارشناسی انجام شود، خاطرنشان کرد: کیفیت آموزش پزشکی ایران باعث افتخار و توسعه بحث توریسم درمانی در کشور شده است؛ آموزش باید پویا و به روز باشد و آیین نامه ها بر اساس شرایط مورد بازنگری قرار گیرد؛ برای نمونه این مبحث می توان به افزایش جذب فلوشیب در سال ۱۴۰۱براساس انجام مصاحبه ساختار مند، لحاظ شدن دو رشته جراحی قلب و جراحی توراکس در آزمون دستیاری و شرکت در آزمون دستیاری رشته طب اورژانس و بیهوشی بدون گذاراندن طرح اشاره کرد.

معاون آموزشی وزارت بهداشت تصریح کرد : برای خودکفایی در نیروی انسانی باید از نیروهای بومی استفاده کرد و با شایسته سالاری برای ارائه خدمت به مردم مناطق محروم اقدام شود.

معاون آموزشی وزارت بهداشت به بازنگری آیین نامه ارتقای اعضای هیات علمی بر اساس عملکرد و تاثیر افراد در آموزش و تقویت جایگاه دانشگاه اشاره کرد و افزود: راه‌اندازی رشته‌ها هم بر اساس نیاز کشور و با مشاورت اعضای بورد انجام می‌شود.

باقری فرد ضمن اعلام حمایت برای توسعه آموزش در مناطق محروم، یادآور شد : طی تفاهمنامه با معاونت توسعه، به روز رسانی ناوگان آزمایشگاهی علوم پایه در دستور کار قرار دارد.

گفتنی است ، معاون آموزشی وزارت بهداشت و هیات همراه برای بازدید از زیر ساختهای آموزشی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان به این استان سفر و با اعضای هیات علمی دانشگاه دیدار کردند.

پایان خبر /