معاون فنی و نگهداری اداره‌کل بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت: همزمان با نوروز ۱۴۰۳ کار تعمیرات اساسی و زیرآبی 2 فروند یدک‌کش در بندر شهید رجایی پایان یافت.

به گزارش صبح دریانیوز، مهدی بروغنی افزود: پس از اتمام تعمیرات اساسی و زیرآبی دو فروند یدک‌کش در سرسره بندر شهید رجایی این دو شناور همزمان به آب‌اندازی شدند.

 وی ادامه داد: یدک‌کش‌های محرم و عسلویه ۲ از بندر بوشهر برای انجام تعمیرات زیرآبی و اساسی به بندر شهید رجایی اعزام شده بود.

معاون فنی و نگهداری اداره‌کل بنادر و دریانوردی هرمزگان، قدرت یدک کش محرم را ۲ هزار و ۴۰۰ اسب بخار و قدرت یدک‌کش عسلویه ۲ را نیز ۴ هزارو ۴۰۰ اسب بخار اعلام کرد.

 به گفته بروغنی، یدک‌کش‌ها رکن اساسی عملیات پهلودهی و جداسازی کشتی‌های ورودی به بنادر دارند و تعمیرات و آماده‌سازی آن‌ها از مهم‌ترین امور حفظ توان عملیاتی به شمار می‌رود. 

 وی خاطرنشان کرد: سرسره تعمیراتی بندر شهید رجایی علاوه بر یدک‌کش‌های خود در راستای حفظ و ارتقا توان عملیاتی بنادر کشور اقدام به انجام تعمیرات شناورهای سایر بنادر کرده و سهم به‌سزایی در اشتغال، افزایش توان علمی و فنی و تعمیراتی نیروهای بومی کشور را به خود اختصاص داده است.

پایان خبر/