استاندار هرمزگان از آماده باش کامل دستگاه‌های اجرایی استان هرمزگان برای مدیریت سیلاب احتمالی در پی هشدار هواشناسی، خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری صبح دریانیوز، مهدی دوستی در نشست فوق‌العاده ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان هرمزگان که در پی پیش بینی هواشناسی مبنی بر ورود سامانه بارشی و تأثیر آن بر هرمزگان که این استان را در برابر حوادث احتمالی ناشی از بارندگی و سیل، به صورت آماده باش درآورده است، برگزار شد، عنوان کرد: همه دستگاه‌های اجرایی، پیش‌بینی هواشناسی در خصوص بارندگی‌های پیش رو را جدی بگیرند و در آماده باش کامل باشند تا بتوان حوادث احتمالی را مدیریت کرد.

دوستی ادامه داد: استقرار و استفاده از ظرفیت تجهیزات و ماشین آلات دستگاه ها و شرکت های بخش خصوصی و دولتی، در روستاهایی که احتمال مسدود شدن مسیرهای ارتباطی آن وجود دارد، باید صورت گیرد.

وی بر لزوم پایش وضعیت سدها برای پیشگیری از سیلاب، جا به جایی ساکنان روستاهای پایین دست سدهای موجود و انتقال زنان باردار از نقاط حادثه خیز سیل به مناطق امن تاکید کرد و از اختصاص حدود ۵۰ دستگاه ماشین آلات برای استقرار در مناطق تحت تهدید سیل در استان خبر داد.

انتهای پیام