وزیر کشور با اشاره به اعلام آمادگی کامل مدیران ایزوایکو برای طراحی و ساخت کشتی های غول پیکر ، گفت : ایـن روحیه و اعتماد بنفس و وجود انگیزه انجام کارهای بزرگ در کشور بسیار قابل تقدیر است.

به گزارش پایگاه خبری صبح دریانیوز ، احمد وحیدی وزیر کشور با همراهی مهدی دوستی استاندار هرمزگان با حضور در مجتمع کشتی سازی و صنایع فراساحل ایران(ایزوایکو)، از امکانات، کارگاه ها و پروژه های در حال اجرا در این مجتمع صنعتی بازدید کرد.

وزیر کشور در حاشیه این بازدید با بیان اینکه ایزوایکو مجتمعی فعال و بی نظیر است که با دارا بودن ۲ حوض خشک بزرگ توانایی ساخت و تعمیرات بزرگترین کشتی های موجود در دنیا را دارد، به ظرفیت اشتغال‌زایی ۵۰ هزار نفری ایزوایکو اشاره و افزود: با تقویت و حمایت‌های بیشتر باید از این ظرفیت حداکثر استفاده را داشته باشیم.

احمد وحیدی تصریح کرد‌ : این مجتمع آمادگی پذیرش بخشی سفارشات خارجی را نیز دارد و علاوه بر آن برای هرمزگان هم ظرفیت بزرگی است و می‌تواند اشتغال‌آفرینی خوبی به وجود بیاورد.

وحیدی ضمن اشاره به اعلام آمادگی کامل مدیران ایزوایکو برای طراحی و ساخت کشتی های غول پیکر افزود: این روحیه و اعتماد بنفس و وجود انگیزه انجام کارهای بزرگ در کشور بسیار قابل تقدیر است به ویژه در زمان کنونی که ما در ایام مبارک دهه فجر هستیم باید این ظرفیت ها و توانمندی ها دوباره مورد توجه قرار گیرد.

وی ادامه داد: سرمایه گذاری نزدیک به ۳ میلیارد دلاری در این مجتمع، می تواند علاوه بر توسعه اشتغال، حمل و نقل دریایی را نیز متحول کند.

وزیر کشور همچنین گفت: ایزوایکو نیازمند حمایت بیشتری است که بتوان از ظرفیت‌های آن بیشترین استفاده را کرد.

وحیدی گفت: این مجتمع آمادگی جذب سرمایه‌گذاری خارجی را دارد و شرکت‌های داخلی می توانند با توجه به زیرساخت های موجود، تمامی نیازهای حوزه تعمیرات و ساخت کشتی را  در این مجتمع عظیم صنعت دریایی برآورده کنند.

وزیر کشور همچنین در حاشیه این بازدید با دانشجویانی که در قالب اردوی راهیان پیشرفت میهمان این مجتمع صنعتی هستند دیدار و گفت‌وگو کرد.

اردوی راهیان پیشرفت از مهمترین برنامه‌های علمی بسیج دانشجویی در راستای جهاد تبیین و معرفی پیشرفت ها و دستاوردهای انقلاب اسلامی است، این فعالیت بستری مناسب برای آگاهی بخشی به دانشجویان از دستاوردهای علمی در صنایع و کارخانجات و ترغیب دانشجویان در هدفدارکردن فعالیت‌های علمی است و نقش مهمی در افزایش روحیه خودباوری جوانان دارد و کمک می‌کند دانشجویان نقش‌آفرینی موثری در سنگر جهاد علمی داشته باشند.

مجتمع کشتی سازی و صنایع فراساحل ایران همچون سالهای گذشته پنجشنبه هر هفته پذیرای ۱۲۰ تا ۱۶۰ نفر از دانشجویان، نخبگان، فعالان حوزه دانشجویی و شرکت کنندگان این دوره از  اردوهای راهیان پیشرفت است.

لازم به ذکر است که از ابتدای مهر ماه سال جاری تا کنون بیش از ۳۰۰۰ دانشجو در قالب این اردوها از ایزوایکو بازدید کرده اند که ضمن آشنایی با فعالیت ها و دست آوردهای این مجموعه صنعتی در دوران انقلاب اسلامی ، این بازدیدها مانند کلاس درسی فوق العاده در افزایش سطح علمی و عملی دانشجویان تأثیر بالایی داشته است.

دکتر احمد مرادی و دکتر محمد آشوری نمایندگان مردم شریف هرمزگان در مجلس شورای اسلامی، معاونان استاندار و برخی از مدیران استانی و مدیران ارشد ایزوایکو نیز در این بازدید حضور داشتند.

انتهای خبر