استاندار هرمزگان در جلسه برنامه ریزی و توسعه استان با بیان اینکه تصویب طرح ها سبب ایجاد تحول جدی در حوزه اشتغال می شود ، گفت:1526 طرح در جلسه شورای برنامه ریزی استان مورد بررسی قرار گرفت.

به گزارش پایگاه خبری صبح دریانیوز ،در جلسه برنامه ریزی و توسعه استان که به ریاست  مهدی دوستی  برگزار شد در خصوص مسائل مهم استان در حوزه تخصیص اعتبار تصمیم‌گیری شد. 

دوستی عنوان کرد : با توجه به اینکه قبلا گروهای کارشناسی تمام ابعاد مختلف این طرح‌ها را مورد بررسی قرار داده بودند و تصمیم سازی صحیحی انجام شده بود و بخش عمده‌ای از این طرح‌ها تصویب شد و بخش کوچک باقی مانده نیز به جلسه هفته آینده منتقل شد. 

وی افزود : از مجموع ۹۹۷ میلیارد تومان تسهیلاتی که در این جلسه مورد بررسی قرار گرفت، ۵۵ میلیارد تومان به سرمایه در گردش اختصاص داشت که عمدتا برای تولید آبزیان و پرورش دام و طیور بود و ۹۴۲ میلیارد تومان نیز مربوط به تسهیلات سرمایه ثابت بود. 

استاندار هرمزگان تصریح کرد: مجموع طرح‌هایی که مورد بررسی قرار گرفت بیش از ۳۸۰۰ نفر تعهد اشتغال دارند از هفته آینده به تفکیک دستگاه‌ها می‌توانند مراجعه کنند و وام‌های خودشان را از بانک‌های عامل دریافت کنند.

عالی ترین مقام استان اذعان داشت : عمده طرح‌ها در حوزه کشاورزی شامل گلخانه‌ داری و اصلاح باغات، در حوزه شیلات و آبزی پروری، گردشگری و صنایع دستی، در حوزه انرژی‌های نو و پنل‌های خورشیدی تعیین تکلیف شدند در حوزه طرح‌های صنعتی هم بنگاه‌های حوزه صنعت و هم معدن و تجارت تسهیلات مورد نیازشان مورد بررسی قرار گرفت و عمدتا مورد تصویب قرار گرفت. 

دوستی مطرح کرد : امیدوار هستیم این اعتبار نزدیک به هزار میلیارد تومان را که در تسهیلات تبصره ۱۸ مصوب شده است بتواند تحول جدی در عرصه اشتغال استان هرمزگان رقم بزند.

استاندار هرمزگان در پایان این جلسه بیان داشت : جلسه شورای برنامه‌ریزی استان با تمرکز بر تسهیلات از محل تبصره ۱۸ تشکیل و ۱۵۲۶ طرح در این جلسه مورد بررسی قرار گرفت.

انتهای پیام