استاندار هرمزگان با اشاره به اهمیت بین‌المللی شدن دانشگاه‌های استان ، گفت : جزیره قشم ظرفیت تبدیل شدن به قطب جذب دانشجویان خارجی را دارد.

به گزارش صبح دریانیوز ، مهدی دوستی در نشست با قاسم عمو عابدینی معاون آموزشی وزیر علوم ، تحقیقات و فناوری ، با مطرح‌کردن موضوع بین‌المللی شدنِ دانشگاه‌ها ، عنوان‌ کرد : جزیره قشم ظرفیت بسیار خوبی برای جذب و پذیرش دانشجویان خارجی دارد ، از این رو انتظار داریم وزارت علوم نهایت همکاری را برای تحقق این مهم داشته باشد.

دوستی خاطرنشان‌ کرد : آمادگی داریم در راستای بین‌المللی کردن دانشگاه‌ها، هرگونه همکاری را با وزارت علوم، تحقیقات و فناوری داشته باشیم.

وی همچنین با اشاره به طرح توسعه سواحل مکران ، اظهار کرد : در حال حاضر بازارکار پر رونقی در شهرستان‌های حوزه مکران وجود ندارد اما حجم بالای سرمایه‌گذاری انجام شده در منطقه نویدبخش آینده‌ای پر رونق است.

نماینده عالی دولت در استان هرمزگان به حجم بالای سرمایه‌گذاری در توسعه سواحل مکران اشاره و عنوان‌ کرد : ضرورت دارد مراکز آموزش عالی از هم‌اکنون به فکر تامین نیروی انسانی متخصص برای آینده در مکران باشند تا در حوزه با چالش مواجه نشویم.

معاون آموزشی وزیر علوم ، تحقیقات و فناوری نیز در این نشست ، سند آمایش سرزمینی را مبنای طرح تحول در آموزش عالی دانست و گفت : وزارت علوم به دنبال تربیت دانشجو بر اساس نیاز بازار کار است.

قاسم عموعابدینی تأکید کرد : راه‌اندازی هنرستان‌های جوارکارگاهی و تخصصی در هرمزگان ابتکار مبارکی است که افراد را زودتر به سمت اشتغال هدایت می‌کند.

پایان خبر /