مدیر پشتیبانی و خدمات شهری منطقه ویژه اقتصادی صنایع معدنی و فلزی خلیج فارس از کاشت قریب به ۵۰۰ اصله درخت بومی در سایت توسعه این منطقه عظیم اقتصادی خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری صبح دریانیوز ، مهدی سالاری جائینی توجه به فضای سبز و کاشت درختان را سبب دمیدن روحی تازه به محیط‌های صنعتی خواند و گفت : هر روز مساحت جنگل‌ها کم و کمتر می‌شود و در مقابل انتشار آلاینده‌های صنعتی افزایش می‌یابد؛ به همین دلیل باید در کنار تولید به حفاظت از محیط‌زیست و سلامت جامعه نیز اهمیت داده شود.

سالاری ایجاد فضای سبز در محیط‌های صنعتی را اقدامی حیاتی توصیف کرد و افزود: ارتقا سلامت نیروهای انسانی، زیبایی بصری و کاهش آلودگی محیطی از بزرگ‌ترین دستاوردهای این اقدام است.

وی یکی دیگر از مزایای کاشت درختان در محیط‌های صنعتی را کمک به پایداری صنعت عنوان کرد و اظهار داشت : معمولاً صنایع در نزدیکی مناطق شهری راه‌اندازی می‌شوند اما با ایجاد فضای سبز و نگهداری آن می‌توان تا حدود زیادی از آلایندگی‌ها و چنین مشکلاتی جلوگیری کرد و پایداری صنایع را بالا برد.

مدیر پشتیبانی و خدمات شهری منطقه ویژه اقتصادی صنایع معدنی و فلزی خلیج فارس در ادامه از کاشت قریب به ۵۰۰ اصله درخت در سایت توسعه‌ی منطقه ویژه اقتصادی صنایع معدنی و فلزی خلیج فارس خبر داد و گفت: این اقدام در راستای ترویج فرهنگ درخت‌کاری، توجه به مسئولیت‌های اجتماعی و شادابی بیشتر این محیط صنعتی انجام شد و امیدواریم در فازهای بعدی شاهد کاشت درختان بیشتری باشیم.

سالاری در پایان در پاسخ به این پرسش که از چه نوع درختانی در این پروژه استفاده شده است، گفت: انتخاب گونه‌ی مناسب با اقلیم منطقه همواره مورد تأکید ما قرار داشته است چراکه اگر درختان متناسب با شرایط آب و هوایی منطقه انتخاب نشوند، ماندگاری نخواهند داشت؛ ازاین‌رو از نهال‌های استبرق، لور، گل کاغذی، گل‌ابریشم و… در سایت توسعه استفاده کردیم.

پایان خبر /