نماینده وزیر اقتصاد در هرمزگان در نشست خبری به مناسبت هفته دولت و گرامیداشت روزخبرنگار از وصول1200 میلیارد تومان ارزش افزوده به دهیاری ها و شهرداری  در سه ماهه نخست امسال خبر داد .

به گزارش پایگاه خبری صبح دریانیوز ، مهدی دسینه عنوان کرد :  در ۲ ساله اخیر شمار حساب‌های دستگاه های اجرایی استان در بانک‌ها از ۱۹۶۵ حساب به ۵۸۶ حساب کاهش یافته است تا نظارت هر چه بیشتری بر آن اعمال شود.

دسینه ، با بیان اینکه در سال گذشته  بالغ بر۲۷۰۰ میلیارد تومان ارزش افزوده به دهیاری‌ها و شهرداری‌های استان هرمزگان پرداخت کردیم، افزود :  در سه  ماهه نخست امسال نیز ۱۲۰۰ میلیارد تومان ارزش افزوده به شهرداری‌ها و دهیاری‌های استان پرداخت شده است.

وی  ، خاطرنشان کرد :  با پرداخت این میزان از مالیات ارزش افزوده به دهیاری ها و شهرداری های هرمزگان گام بسیار مهمی در زمینه آبادانی شهرها و روستاها را فراهم کردیم.

مدیر کل امور اقتصادی و دارایی هرمزگان ، اذعان داشت :  با پیگیری های استاندار هرمزگان و دستور رئیس جمهور، ۲۳۱میلیارد تومان عوارض آلایندگی نیز از شرکت نفت فلات قاره وصول شده که صرف توسعه و آبادانی استان خواهد شد.

این مسئول ، اضافه کرد : البته پیش بینی ما در این زمینه پرداخت ۵۰۰ میلیارد تومان به عنوان عوارض آلایندگی توسط شرکت نفت فلات قاره  است .

وی ، تصریح کرد : به دستور استاندار هرمزگان همه دستگاه های اجرایی ، صنایع و همچنین شرکت های فعال در استان باید حساب های بانکی خود را در استان متمرکز کنند تا بانک ها نیز از محل گردش مالی این شرکت ها بتوانند منابع تسهیلات خود را پرداخت کنند.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی هرمزگان مجموع درآمد وصولی هرمزگان در سال گذشته را ۱۸ هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان اعلام کرد .

دسینه درحوزه جذب سرمایه گذارخارجی در قالب سامانه بی نام بیان داشت : جهت جذب سرمایه گذار خارجی مشوق هایی در نظر گرفته شده است؛  به ازای هر ۱۰۰ هزار دلار سرمایه گذاری ، سرمایه گذار به مدت ۵ سال اقامت کشور را دریافت می کند و به ازای سرمایه گذاری ۳۰۰ هزار دلار سرمایه گذار امتیاز ورود خودرو خارجی با عوارض گمرکی صفر را دریافت می کند .

وی ، تصریح کرد : بادستور رئیس جمهور کد اختصاصی برای گمرک پارسیان صادر شد و پیگیر دریافت کدهای مجدد گمرکی در غرب و شرق استان نیز هستیم.

خبرنگار : جمیله دبیری نیا

پایان خبر /