امام جمعه اهل سنت بندرعباس ضمن تبریک بازگشایی مدارس و آغاز کسب علم و دانش افزود : فرزندان ما آینده سازان جامعه هستند و ما هم نسبت به وضعیت پیش رو مسئول هستیم و باید به بهترین نحو ممکن شرایط تحصیل فرزندان را فراهم کنیم.

به گزارش پایگاه خبری صبح دریانیوز ، شیخ یوسف جمالی با ابراز نگرانی از شرایط تحصیل دانش آموزان در هرمزگان و ترک تحصیل بخاطر روی آوردن به شغل های همچون قاچاق افزود : تداوم این روند باعث می شود تا اوضاع خوبی طی ۱۰ سال آینده متصور نباشیم و این آینده فرزندان ما را به خطر می اندازد.

جمالی با تاکید بر اینکه علم را باید به خاطر ذات آن قبول کنیم نه مدرک و شغل گفت : اگر بنا باشد تحصیل را بخاطر نگاه مالی ادامه دهیم هیچ گاه جامعه ما رشد نخواهد کرد.

به گفته وی پول داری با سطح پائین مدرک به جایی نمیرسد و مردم باید این نگاه را اصلاح کنند و مبلغ شغل بهتر از ثروت است نشوند.

امام جمعه اهل سنت بندرعباس با انتقاد از وضعیت آموزشی استان هرمزگان افزود : وضعیت آموزش در هرمزگان جالب نیست و امارها غیر از حسرت خوردن چیز دیگری را نصیب مان نمی کند.

شیخ جمالی با اشاره به صحبت های وزیر در خصوص مدارس غیر انتفاعی و اینکه هر که پول بیشتری خرج کند ، آموزش بهتری می بیند ، افزود : کاش وزیر صحبت هایش را اصلاح می کرد ؛ مقام عالی وزارت در مصاحبه اش خلاف قانون اساسی که نسبت به آموزش رایگان صراحت دارد صحبت کرد و آموزش را به پولی و غیر پولی تقسیم کرد.

وی ادامه داد : دانش آموزان شرق هرمزگان باید از همان آموزشی که دانش آموزان شمال تهران می بینند از آن برخوردار باشند اما شاهدیم که کیفیت آموزش در مناطق محروم ما شرایط مطلوبی ندارد و فاصله زیادی با وضعیت تحصیل دیگر مناطق دارد. سوال ما این است که چرا بچه های شمال تهران باید بهترین آموزش داشته باشند و بچه های شرق هرمزگان از امکانات آموزشی محروم باشند.

امام جمعه اهل سنت بندرعباس افزود : بچه های ما به کدام گناه باید از آموزش خوب محروم باشند.

شیخ جمالی ادامه داد: اینکه کلاس درس دایر کنیم کافی نیست در مسیر آموزش کیفیت مهم است که ما از آن محروم هستیم و آمار کنکور پارسال و امسال گویای آن است.

به گفته وی ورودی کنکور در بهترین رشته ها ، بالای ۸۰ درصد یا در تیزهوشان یا غیر انتفاعی یا خاص تحصیل کرده اند ، این یعنی بقیه بچه های مدارس دولتی تلاش بیهوده می کنند ؛ این شرایط می طلبد تا سیاست آموزشی تغییر کند.

امام جمعه اهل سنت بندرعباس همچنین از معلمان خواست ، شرایط سخت مالی که بر آنها تحمیل می شود پای آموزش بچه نگذارند و این امانت را به بهترین نحو به سرانجام برسانند.

شیخ جمالی همچنین با قدردانی از توجه مدیر پخش فرآورده های نفتی نسبت به مطالبات مطرح شده ، افزود : این نوع نگاه و توجه به مطالبات مردم قابل تقدیر است و سپاسگزار این نوع نگاه هستیم.

پایان خبر /