مدیر بنادر و دریانوردی شهید باهنر و شرق هرمزگان از بارگیری و صادرات ۲۸ هزار و ۵۰۰ تن کنسانتره روی تولیدی صنایع معدنی و صنعتی استان هرمزگان از بندر شهید باهنر به مقصد کشور چین خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری صبح دریانیوز ، حمیدرضا محمدحسینی تختی با بیان این مطلب افزود : در راستای حمایت از تولیدکنندگان داخلی و ارز آوری غیرنفتی ، بارگیری ۲۸ هزار و ۵۰۰ تن کنسانتره روی تولیدی صنایع معدنی و صنعتی استان هرمزگان بر روی نخستین کشتی فله‌بر در بندر شهید باهنر آغاز شده است.

وی ادامه داد : این کشتی به طول ۱۸۰ متر، برای حمل کالای صادراتی روی به مقصد چین در حال بارگیری و تکمیل ظرفیت است و تا ۲۰ روز آینده به کشور چین می‌رسد.

مدیر بنادر و دریانوردی شهید باهنر و شرق هرمزگان گفت : محموله کنسانتره روی برای تولید ورق‌های گالوانیزه، آبکاری الکتریکی فلزها و صنایع پزشکی به کار می‌رود.  

محمدحسینی افزایش صادرات و درآمدهای ارزی غیرنفتی را گام موثری در راستای حمایت از تولیدکنندگان داخلی در شرایط تحریمی دانست و بیان کرد : ورود کشتی‌های تناژ بالا و بارگیری کالای صادراتی که به دست توانمند تولیدکنندگان کشور تولید می‌شود ، به منظور راهیابی به بازارهای جهانی از اهمیت بالایی برخوردار است.

به گفته وی ؛ بندر شهید باهنر در راستای حمایت از تولیدکنندگان داخلی و نیز تمرکز بر رونق صادرات غیرنفتی و همچنین افزایش درآمدهای ارزی کشور در شرایط تحریمی با برنامه‌ریزی دقیق و مدون، گام‌های موثری در توسعه بارگیری و صادرات کالاهای با ارزش افزوده بالا برداشته است.

مدیر بنادر و دریانوردی شهید باهنر و شرق هرمزگان اضافه کرد : بندر شهید باهنر با زیر ساخت‌های مناسب از جمله امکان پهلودهی کشتی‌های با آبخور بالا نقش مهمی در رونق اقتصادی دریا محور ایفا می‌کند.

لازم به ذکر است ؛ بندر شهید باهنر با دسترسی به آب‌های آزاد ، نزدیکی به کشورهای جنوب خلیج فارس ، اتصال به کریدور شمال- جنوب و همچنین آبخور مناسب برای پهلوگیری انواع شناورها دارای مزیت‌های استراتژیکی مهمی به شمار می‌رود.

انتهای پیام