استاندار هرمزگان از کاشت ۲۰۰ هزار اصله نهال در ساحل بستانو بندرعباس خبر داد و گفت : موج خوبی برای کاشت درخت در استان در قالب طرح هرمزگان سبز آغاز شده است.

به گزارش صبح دریانیوز ، مهدی دوستی با حضور در ساحل بستانو بندرعباس در آیین کاشت ۲۰۰ هزار اصله نهال حرا در این ساحل شرکت کرد.

دوستی پس از غرس نهال در این ساحل ، اظهار داشت : درختکاری یکی از مهم‌ترین اقداماتی است که دولت بر آن تاکید دارد و ما هم در استان برای توسعه درختکاری برنامه‌ریزی مناسبی انجام داده‌ایم.

وی افزود : موج خوبی برای کاشت درخت در استان در قالب طرح کلی هرمزگان سبز آغاز شده که می‌تواند به سرسبزی بیش از پیش استان کمک کند.

استاندار هرمزگان با تاکید بر اینکه در حوزه درختکاری صنایع استان، ارتش، سپاه و ارگان‌های مختلف همکاری دارند ، گفت : یکی از قطب‌های آلایندگی استان، صنایع غرب بندرعباس هستند و می‌طلبد با توجه به آلودگی موجود از این طرح برای کاهش میزان آلودگی استفاده شود.

مهدی دوستی با اشاره به اینکه در طرح درختکاری غرب بند به صورت ویژه دیده شده ، تصریح کرد : نهال حرا در تولید اکسیژن و اثرات مثبت بر محیط زیست قابلیت‌های زیادی دارد بر همین مبنا به درختکاری در سواحل بندرعباس تاکید داریم.

دوستی گفت : امروز نیز به همت پالایشگاه نفت بندرعباس آیین کشت ۲۰۰ هزار اصله نهال حرا در سواحل غرب بندرعباس به ویژه ساحل بستانو آغاز شد و پیش‌بینی می‌شود ظرف مدت ۲ ماه آینده این طرح به پایان برسد.

این آیین کاشت درخت در قالب طرح ملی کاشت یک میلیارد درخت بوده که سهم استان هرمزگان نیز ۲۵ میلیون اصله نهال در مدت ۴ سال است ، امسال مطابق برنامه‌ریزی صورت گرفته ۶٫۵ میلیون اصله درخت در سطح استان کاشته خواهد شد.

در چند وقت اخیر نیز کاشت ۳ میلیون اصله نهال حرا توسط منابع طبیعی استان در سواحل خلیج فارس آغاز شده بود.

پایان خبر /