جشن تحلیف دانشجویان رشته پزشکی ورودی سال 1394 دانشکده پزشکی از دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان با حضور رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان، معاونین آموزشی و توسعه، رئیس دانشکده پزشکی،  اساتید،  دانشجویان و خانواده های آنان در سالن فارابی مجتمع آموزشی پژوهشی و درمانی پیامبر اعظم (ص) بندرعباس برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری صبح دریانیوز ، رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان در این مراسم گفت: امیدوارم شما دانشجویان رشته پزشکی که سالها برای رسیدن به این درجه از تحصیل تلاش کردید در راستای خدمت به منطقه و استان موثر باشید و انشاالله توفیق داشته باشید به مردم منطقه خود خدمت کنید.

 

دکتر غلامعلی جاودان با اشاره به خدمات نظام جمهوری اسلامی در حوزه سلامت و تربیت نیروی انسانی متخصص در این ۴ دهه انقلاب عنوان کرد: علیرغم همه فشارهای اقتصادی،  سیاسی، جنگ های نظامی و فرهنگی و تحریم هایی که کشور ما تحت تاثیر آنها بوده است،  شاهد پیشرفت های قابل توجهی در عرصه های مختلف علمی، نظامی و فرهنگی بوده ایم.

جاودان تعداد پزشک عمومی و متخصص در استان قبل از انقلاب را ۳۵ نفر و بعد از انقلاب شکوهمند اسلامی یک هزار و ۴۰۰ نفر عنوان کرد؛ همچنین با مقایسه سایر کادر بهداشت و درمان قبل و بعد از انقلاب، تعداد نیروهای این بخش در قبل از انقلاب حدود ۱۵۰ نفر و اکنون بیش از ۱۲ هزار نفر است .

وی مطرح کرد: قبل از انقلاب ۲ بیمارستان در استان وجود داشت اما در حال حاضر  ۲۰ بیمارستان با ۲۶۰۰ تخت در استان وجود دارد.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان تصریح کرد: هم اکنون ۳۲۳ استاد و اعضای هیئت علمی به ۳۴۱۷ نفر آموزش های لازم را ارائه می دهند. و از بدو تاسیس دانشگاه تا کنون ۱۸ هزار و ۵۶۰ دانشجو از دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان نیز فارغ تحصیل شده اند.

انتهای خبر /