مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان از بهره‌برداری بنادر چندمنظوره سیریک و ابوموسی و پنج اسکله شناور به عنوان سه طرح شاخص دریایی و بندری در دومین سفر رییس جمهوری به این استان خبر داد.

به گزارش صبح دریانیوز ، حسین عباس‌نژاد در تشریح طرح‌های بندری و دریایی آماده بهره‌برداری در دومین سفر رئیس جمهوری به استان اظهار کرد : بندر چندمنظوره سیریک در شرق استان دارای ۵۱.۵ هکتار پسکرانه، ۳۴ هکتار مساحت حوضچه با سه‌هزار و ۲۷۵ میلیارد ریال اعتبار ساخته شده‌است.

عباس‌نژاد با بیان اینکه بندر سیریک در شرق استان هرمزگان به‌عنوان بزرگ‌ترین بندر پس از بندر شهید رجایی محسوب‌می‌شود ، از مزایای این بندر به افزایش ظرفیت عملیاتی ، ایجاد اشتغال پایدار ، توسعه بنادر کوچک ، رونق اقتصادی شهرهای ساحلی ، توسعه فعالیت‌های دریا پایه و پیشران حوزه اقتصادی اشاره کرد.

وی از امتیازهای راهبردی این بندر نیز به‌قرار گرفتن در رأس‌الخط خلیج‌فارس و دریای عمان ، داشتن فاصله ۵۷ مایلی با بندر خصب عمان ، نزدیکی به معادن باکیفیت شن و ماسه و ظرفیت کابوتاژ آنها به جزایر استان و صادرات به عمان و وجود جاذبه‌های گردشگری و توریستی اشاره کرد.

بهره‌برداری از طرح پیشران بندر بوموسی

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان در خصوص دومین طرح شاخص آماده بهره‌برداری ، به بندر ابوموسی به ارزش سه‌هزار و ۲۱۰ میلیارد ریال اعتبار اشاره کرد و افزود : این بندر چندمنظوره شامل ساختمان مرجع دریایی ، کریدور مسافری ، اسکله‌ها و دیوار پیرامونی است.

حسین عباس‌نژاد ادامه‌ داد : این طرح مردم‌محور با رویکرد اشتغال پایدار، توسعه بنادر کوچک و رونق بخشی به اقتصاد و معیشت ساحل‌نشینان دارای ۱۷ هکتار وسعت و ۶,۵ متر آبخور است که می‌تواند پذیرای شناورهای هفت هزار تنی باشد.

به گفته عباس‌نژاد ، بندر ابوموسی به‌عنوان یک طرح پیشران در حوزه اقتصادی است که قابلیت پشتیبانی حمل بار و مسافر دارد و می‌تواند در آینده مبدا صادرات محموله‌های شیلاتی به کشورهای حوزه خلیج‌فارس باشد.

وی با اشاره به نصب یک پست اسکله شناور و یک فروند رمپ در این بندر ، افزود : ساختمان مرجع دریایی این بندر نیز به ارتفاع ۲۵ متر در چهار طبقه آماده بهره‌برداری است.

بهره‌برداری از ۵ اسکله شناور گردشگری

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان در خصوص سومین طرح آماده بهره‌برداری به پنج اسکله شناور شامل سه اسکله بنادر کنک ، مقام و بندرلنگه (غرب هرمزگان) و ۲ اسکله نیز در مناطق گردشگری جزیره قشم اشاره کرد.

عباس‌نژاد ساماندهی فعالیت‌های گردشگری و دریایی ، رونق معیشت مردم ، ارتقا ایمنی و جذب گردشگر را نیز از مزیت‌های بهره‌برداری از این اسکله‌ها عنوان کرد.

پایان خبر /