در مراسمی با حضور استاندار هرمزگان، مدیرعامل آبفا و فرماندار بندرلنگه، پروژه های آبرسانی شهرستان بندرلنگه با تحت پوشش قرار دادن جمعیتی بالغ بر 10 هزار و 200 نفر به بهره برداری رسید.

به گزارش پایگاه خبری صبح دریانیوز ، مهدی دوستی استاندار هرمزگان در این مراسم با بیان اینکه پروژه های زیادی با اعتبارات بالا برای بهره برداری در هفته دولت پیش بینی شده است ولی آنچه برای حضور در مراسم افتتاحیه مهم است حضور در جمع مردم است که این عامل باعث شده تا شخصا برای افتتاح این پروژها در جمع مردم بیایم.

وی با بیان اینکه بهره برداری از پروژه ها نتیجه زحمات مجموعه ای از مدیران، معاونین کارشناسان و بخش خصوصی است، تصریح کرد: ما به تکرار این اتفاقات نیاز داریم و برای بهره مندی بیشتر مردم باید مراحل بعدی را نیز شروع کنیم تا مردم از وضعیت کمبود آب خارج شوند.

وی افزود : ما در استان هرمزگان از روز اول شروع کاری با شعار آب و آرامش وارد صحنه خدمت به مردم شدیم تا استان از وضعیت کمبود آب خارج شود.

استاندار هرمزگان از رشد ۱۰۰ درصدی اعتبارات آبرسانی خبر داد و گفت: بخشی از این اقدامات با مشارکت قرارگاه امام حسن مجتبی(ع) و بخشی دیگر در قالب طرح های جداگانه در حال انجام است که امیدواریم شروعی برای گسترش چنین اقداماتی باشد.

عبدالحمید حمزه پور مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب هرمزگان نیز در این مراسم با بیان اینکه دستیابی به آب پایدار و با کیفیت حق مردم است، افزود: همزمان با هفته دولت و با حمایت دولت مردمی و بویژه استاندار هرمزگان ۴ پروژه آبرسانی در شهرستان بندرلنگه تکمیل که امروز وارد مدار بهره برداری شد.

وی تصریح کرد، با هدف پایداری و تامین نیاز آبی بندرلنگه چهار پروژه آب شیرین کن یکهزار متر مکعبی ناهنگ، ساخت مخزن ۱۰۰ متر مکعبی و خط انتقال مجتمع ناهنگ، ساخت مخزن ۱۰۰ متر مکعبی و خط انتقال روستای نخل میر، بازسازی و اصلاح خط انتقال و شبکه توزیع روستای کنخ با اعتباری بالغ بر ۲۹۵ میلیارد ریال تکمیل که با حضور استاندار هرمزگان مورد بهره برداری قرار گرفت.

به گفته حمزه پور، با تکمیل این پروژه ها شش روستا از  نعمت آب شرب پایدار بهره مند شدند.

 مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب هرمزگان در ادامه به تکمیل آب شیرین کن مجتمع ناهنگ اشاره کرد و افزود: آب مجتمع ناهنگ تا پیش از این از طریق چاه ها تامین می شد که با تکمیل این پروژه و شیرین سازی آب تامینی، مردم آب با کیفیت و پایدارتری نسبت به گذشته از طریق شبکه آبرسانی دریافت می کنند.

وی در تشریح جزئیات این پروژه افزود: این آب شیرین کن ظرفیت شیرین سازی یک هزار متر مکعب در شبانه روز دارد.

حمزه پور ابراز امیدواری کرد، بهره برداری از این پروژه ها بر افزایش بهره مندی مردم تاثیرگذار بگذارد و بتوان در آینده با تکمیل سایر پروژه ها شاهد افزایش سطح برخورداری روستاها از آب شرب باشیم.

انتهای پیام