رئیس سازمان صمت هرمزگان در نشست مشترک اعضای اتاق بازرگانی و تجار عمانی که با حضور استاندار مسندم، معاون وزیر راه و حمل و نقل عمان و رئیس اتاق بازرگانی مسندم در سالن اجتماعات اتاق بازرگانی بندرعباس برگزار شد ، گفت : از صادرات غیرنفتی از مبدا مسندم عمان به سایر کشورها استقبال می کنیم.

به گزارش پایگاه خبری صبح دریانیوز ، خلیل قاسمی با بیان اینکه تعاملات خوبی با کشور عمان داریم ، افزود : با معرفی محصولات و هماهنگی بین دو استان هرمزگان و مسندم  توسعه اقتصادی را تقویت بخشیم.

قاسمی ضمن اشاره به برگزاری نمایشگاه های توانمندی صادراتی هرمزگان در مسندم ، عنوان کرد : با درخواست رئیس اتاق بازرگانی مسندم مبنی بر ، برگزاری مجدد این نمایشگاه ها دید مثبت داریم و علاقمندیم این روند ادامه داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه فرصت های سرمایه گذاری خوبی در هرمزگان وجود دارد، ادامه داد : با پیوست مطالب احمد مرادی ، نماینده مردم هرمزگان در مجلس شورای اسلامی در تفاهمات قبلی بین دو استان هرمزگان و مسندم اقدامات خوبی قبل از کرونا صورت گرفت که با اپیدمی کرونا متوقف شد؛  امید است با فرصت جدید تفاهمات مانند قبل اجرا شود .

این مسئول به بخشی از تولیدات صنعتی و معدنی هرمزگان و ایران که امکان تجارت در دو استان را دارد اشاره و اضافه کرد : از جمله این تولیدات تامین آب بسته بندی و معدنی ، قیر ، آهن و مقاطع فلزی ، آلومینیوم، سیمان ، نمک، گچ در حوزه شناور سازی و کلا مصالح ساختمانی ، شیشه محصولات پلاستیکی است .

رئیس سازمان صمت هرمزگان با اشاره به اینکه، مشابهات فرهنگی و قومی بین هرمزگان و مسندم مانند مراسم نوروز ، قلعه پرتغالی ها نشان از توجه و ادامه فعالیت های اقتصادی این استان هاست ، خاطر نشان کرد: امکان تامین مواد اولیه در خصوص ظرفیت های معدنی و صنعتی ،تامین مواد اولیه در قالب شهرک های تخصصی شیشه ، فولاد و سایر را در هرمزگان داریم .

خبرنگار : جمیله دبیری نیا 

انتهای پیام