رئیس شورای عالی استان‌ها در اجلاس مشورتی روسای شوراهای اسلامی کلان شهرها و شهرهای مراکز استان که در هتل همای بندرعباس برگزار شد ، گفت : با توجه به اینکه اختیارات شوراها کاهش یافته، بهتر است  سازمان‌هایی به صورت موازی با اختیارات شورا تشکیل شود .

 به گزارش صبح دریا نیوز ، شهرام دبیری با اشاره به اینکه  در مسائل مربوط به شهرها، نسخه واحد برای همه نمی توان نوشت ، با با تاکید بر اینکه این روند نیاز به اصلاح دارد، افزود: ما پارلمان شهری هستیم و بهتر از مشاوری که از شهری دیگری است، می‌توانیم در خصوص امورات شهر تصمیم بگیریم.

 

*قانون شوراها نیاز به بازنگری دارد

 

دبیری ، با بیان اینکه قانون شوراها باید بازنگری شود ، تصریح کرد : شورای عالی استان ها این موضوع را  پیگیری می کند .

وی با اشاره به اهمیت تحقق مدیریت واحد شهری ، عنوان کرد : مدیریت واحد شهری یکی از وظایفی است که به شوراها و شهرداری‌هاواگذار شده است اما مقاومت‌هایی در سطح وزارتخانه‌ها وجود دارد. در هر حال این الگویی است که در کل دنیا پیاده شده و نتایج مفیدی داشته است.

این مسئول با بیان اینکه عدم اجرای مدیریت واحد شهری اتلاف هزینه و وقت زیادی به همراه دارد، ادامه داد : امیدواریم در این دوره شوراها، مدیریت واحد شهری را محقق و به صورت آزمایشی در چند شهر اجرا کنیم و همچنین درمجلس آینده این موضوع سریع‌تر مطرح و تصمیم‌گیری شود.

 رئیس شورای عالی استان‌ها با تاکید بر اینکه خطاهای شوراها درجامعه پررنگ‌تر دیده می‌شود، خاطرنشان کرد: با توجه به نزدیکی به انتخابات از شوراها درخواست می کنم با هماهنگی و برنامه‌ریزی با شهرداری‌ها و برگزاری برنامه‌‌های فرهنگی، ورزشی و حماسی، مشارکت مردم در انتخابات را افزایش دهیم.

وی ، با بیان اینکه امیدواریم بتوانیم از محل مالیات های عمومی و عوارض محلی درآمدهای پایدار را افزایش دهیم ، خاطر نشان کرد : در ساختار شورای عالی چارت سازمانی و ردیف بودجه داشته باشیم تا جهت مسائلی چون آموزش شوراها ، نیازی به درآمدهای ناپایدار و فروش شهرها نباشد .

دبیری اضافه کرد: باید نظارت شورای عالی استان‌ها بر عملکرد شوراها بیشتر شود و همچنین در ارتباط با آموزش شوراها نیز باید قدم‌های محکمی برداریم.

پایان خبر /

خبرنگار : جمیله دبیری نیا