مدیرعامل آبفا هرمزگان از افزایش حداکثری ظرفیت تولید آب شیرین کن "کشار" و رفع مشکل کم آبی ۱۱ روستای شهرستان خمیر و بخش مرکزی بندرعباس خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری صبح دریانیوز، عبدالحمید حمزه پور ، افزود : ظرفیت اسمی این آب شیرین کن ۴ هزار و ۳۷۵ مترمکعب در شبانه روز بوده که تا پیش از این با ظرفیت کمتر از ۲ هزار ۵۰۰ متر مکعب در مدار تولید بوده اما هم اکنون با ظرفیت کامل در مدار بهره برداری قرار دارد.
حمزه پور، عنوان کرد : اردیبهشت ماه امسال به دلیل افزایش شوری (EC) رودخانه و قدمت دستگاه آب شیرین کن و در نتیجه کاهش کیفی آب مجتمع روستایی کشار، اورهال و تعمیرات اساسی این سایت در دستور کار قرار گرفت که با نوسازی تجهیزات آب شیرین کن از جمله خرید ممبران توسط سرمایه گذار بخش خصوصی، این آب شیرین کن به حداکثر ظرفیت تولید رسید.
وی افزود: ظرف دو ماه گذشته با وجود مشکلات ناشی از تحریم ها، بخش خصوصی با هدف افزایش حداکثری ظرفیت این آب شیرین کن، نسبت به خرید ۲۶۰ ممبران اقدام نمود که این ممبران ها طی روزهای اخیر تعویض و نصب شده اند.
مدیرعامل آبفاهرمزگان ، تصریح کرد : حدود ۶۰ میلیارد ریال جهت خرید ممبران و افزایش ظرفیت آب شیرین کن کشار هزینه شده است.
حمزه پور، خاطر نشان کرد: در حال حاضر آبِ این آب شیرین کن با ایسی منطبق با استانداردهای کیفی تولید می شود و آب شرب یازده روستای بخش کشار شهرستان خمیر و چند روستای بخش مرکزی شهرستان بندرعباس را تامین می کند.
به گفته وی، مجتمع روستایی کشار آب مورد نیاز ۲ هزار و ۵۰۰ خانوار شامل ۶۵۰۰ تَن را تامین می کند.

انتهای پیام