تمامی اصناف پس از دریافت آموزش های چهره به چهره از سوی آموزشگران سازمان مدیریت پسماند شهرداری بندرعباس ، موظف به رعایت ساعت مقرر خروج زباله هستند و در صورت عدم رعایت تذکر ، اخطار و جریمه دریافت می کنند.

به گزارش صبح دریانیوز ، حمید جمالی گفت : آموزش و اطلاع رسانی به اصناف و کسبه در سه مرحله برنامه ریزی شده است که مرحله اول آموزش صورت می گیرد، مرحله دوم بازدید و تذکر شفاهی به صنوفی که به آموزش ها بی توجه بوده اند و همچنان زباله های خود را خارج از ساعت مقرر در معابر، مخازن و جداول رها می کنند و در سومین مرحله مجدد بازدید و با مشاهده تکرار عمل خلاف قانون، برابر با قانون مدیریت پسماند با آنان برخورد می گردد.

جمالی افزود : برخی از شهروندان در هر ساعتی از شبانه روز پسماندهای خود را در معابر و مخازن شهری رها می کنند که این عمل موجب بی سر و سامانی در محیط شهری و آلودگی های زیست محیطی می شود.

وی ادامه داد : اگر هر شهروند براساس قانون مدیریت پسماند مسئولیت پسماند تولیدی خود را بپذیرد و فقط در ساعت مقرر تعیین شده از سوی شهرداری زباله های خود را خارج کند، شهرداری در یک نوبت تمامی زباله ها را جمع آوری کرده و دیگر در هر ساعتی شاهد پراکنده شدن زباله ها در هر نقطه از شهر نخواهیم بود.

رییس سازمان مدیریت پسماند شهرداری بندرعباس با بیان اینکه رعایت ساعت مقرر بیرون گذاشتن زباله مزایای زیادی دارد، عنوان کرد : رعایت این امر موجب پاکیزگی محیط شهری، کاهش معضل زباله گردی، جلوگیری از آلودگی های محیط زیست و تجمع حیوانات موذی، کاهش هزینه های سرسام آور جمع آوری زباله و به تبع آن صرف زیباسازی شهر می شود.

حمید جمالی از آغاز مرحله بازدید و تذکرات شفاهی به کسبه خبر داد و گفت : همکاری شهروندان در عمل به آموزش ها و اطلاع رسانی ها ضروری است و امیدواریم در این راه شهرداری را جهت فرهنگسازی این مهم همراهی کنند‌.

پایان خبر /