مدرسه آفتاب با نام قدیم ابن سینا از قدیمی ترین مدارس استان هرمزگان بوده که اکنون با طراحی و معماری چشم نوازی خاص در پرترددترین نقطه شهر بندرعباس نظر هر بیننده ای را به خود جلب می کند.

به گزارش پایگاه خبری صبح دریانیوز ، طرح و حجم اولیه این پروژه توسط شرکت مهندسین مشاور توسعه ساحل دریا و طرح معماری نهایی پروژه نیز در سال ۱۳۹۷ توسط مهدی باوقار زعیمی صورت گرفته است. ناظر ابنیه پروژه داوود نگهداری ، ناظر معماری پروژه مهسا بختیاری ، ناظر تاسیسات پروژه اشکان نورمحمدی و پیمانکار پروژه شرکت پالایش نفت آفتاب می باشند.

مهدی باوقار زعیمی سرپرست نوسازی مدارس استان هرمزگان در خصوص تشریح این پروژه اظهار داشت: این پروژه در زمینی به مساحت ۶ هزار و ۳۴۵ مترمربع با زیربنای بالغ بر ۴ هزار و ۴۰۰ مترمربع شامل ۱۸ کلاس درس ، ۲آزمایشگاه ، ۲ کارگاه رایانه ، سالن سمعی بصری ، کتابخانه ، فضاهای اداری ، سرایداری و خدماتی و پشتیبانی احداث شده است.

به گفته وی، در طراحی محوطه این پروژه در مساحتی حدود ۴ هزار و ۶۸۲ مترمربع فضاهایی همانند زمین ورزشی روباز، فضاهای جمعی در راستای تعاملات اجتماعی دانش آموزان ، پارکینگ شهری و کندرو جهت تردد هر چه راحت تر دانش آموزان ، والدین و شهروندان درنظر گرفته شده است.

سرپرست نوسازی مدارس استان هرمزگان خاطرنشان کرد : در طراحی معماری این مدرسه سعی شده است از پارادایم های معماری منطقه ، تابش بندها و مشبک ها برای کنترل و شکست نور ، ایجاد حداکثر سایه و کنترل نور طبیعی به فضای بسته با استفاده از رواق ها ، استفاده از مصالح و رنگ هماهنگ با اقلیم گرم و مرطوب استفاده شده است.

باوقاربا بیان اینکه معماری ساده از لحاظ فرم حیاط مرکزی و المان های ساختمان های قدیمی منطقه همانند بهره گیری از بادگیر و طاق ، رعایت محورو تقارن و تکرار در معماری این فضا به این ساختمان هویت بخشیده است ، افزود: طراحی همساز با اقلیم، محیط طبیعی و فرهنگ استان ، این فضای آموزشی را بسیار ویژه و خاص کرده است.

وی تصریح کرد : شرکت پالایش نفت آفتاب در راستای مسوولیتهای اجتماعی خود هزینه احداث این فضای آموزشی را متقبل شده است.

گفتنی است ، این مدرسه با اعتباری بالغ بر ۵۰ میلیارد تومان از محل مشارکت خیرین احداث شده است.

پایان خبر /