معاون دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت : هفت هزار و ۵۷۰ فقره گواهینامه شایستگی و مهارت دریانوردان از ابتدای سال جاری تاکنون در این استان صادر شده است.

به گزارش صبح دریانیوز ، اسماعیل مکی‌زاده اظهار کرد : در مجموع از ابتدای سال جاری تا کنون هفت هزار و ۵۷۰ فقره گواهینامه شایستگی و مهارت دریانوردی صادره شده که از این تعداد ۲ هزار و ۷۶۳ فقره مربوط به شناورهای صیادی است.

مکی‌زاده ادامه داد : استان هرمزگان با صدور هفت هزار و ۵۷۰ فقره گواهینامه شایستگی و مهارت دریانوردی معادل ۴۲ درصد کل اسناد صادره از ابتدای سال جاری در بین بنادر کشور و سازمان رتبه نخست صدور استان دریانوردان را دارا است.

بیش از ۶ هزار دریانورد صیاد هستند

وی تعداد دریانوردان دارای گواهینامه معتبر این استان را ۴۳ هزار و ۶۷۷ نفر اعلام کرد که از این تعداد ۶ هزار و ۳۹۰ نفر دارای گواهینامه دریانوردی صیادی هستند.

معاون دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان در ادامه با اشاره به آغاز فرآیند تحویل گواهینامه‌های ثبت به مالکان شناورهای صیادی از هفته گذشته گفت : در راستای ساماندهی شناورهای صیادی بی‌هویت اداره امور دریانوردان هرمزگان اقدام به اعطای مجوز برگزاری دوره‌های آموزشی کارکنان شناورهای صیادی به مراکز آموزشی واجد شرایط استان کرده‌اند.

اسماعیل مکی‌زاده افزود : در همین راستا و با توجه به اینکه حضور در محل مراکز آموزشی در برخی موارد باعث اختلال در کسب و کار صیادان منطقه و صرف هزینه و وقت بسیار برای رفت و آمد آنها می‌شود، اداره امور دریانوردان هرمزگان اجازه برگزاری دوره آموزشی صیادی در شهرها و روستاهای محل سکونت صیادان استان از جمله لاوان، بندرمعلم، شناس، طبل، پل، مقام را صادر کرده است.

پایان خبر /