مدیرکل بهزیستی هرمزگان  در نشستی خبری بمناسبت گرامیداشت هفته بهزیستی( 24  تا 30 تیرماه) با شعار «با مردم برای به زیستن» در سالن جلسات این اداره برگزار شد ، عنوان کرد : هیچ خیری در مبحث  حمایت از درمان اعتیاد و معتادان متجاهر نداریم.

 به گزارش پایگاه خبری صبح دریانیوز ، سامیه جهانشاهی ، توضیح داد : مجوز نگهداری ۲۳۰ معتاد متجاهر را داریم اما در حال حاضر ۳ برابر ظرفیت اسمی را پذیرا بودیم در حالیکه  برای هرمعتاد متجاهر ۴۲  هزار تومان هزینه ماهانه در سال گذشته در نظر گرفته شده که متاسفانه محقق نشده همچنین شرکای اجتماعی ما نیز تا حدی می توانند از ما حمایت کنند و این در حالی است که ما در این خصوص بدهکار هستیم .

جهانشاهی ، افزود : در حال حاضر ۲ مرکز نگهداری معتادان متجاهر در روستای ایسین داریم که مرکز شماره یک نگهداری معتادان متجاهر در این روستا  فاقد مجوز است همچنین از زیرساخت های قابل قبول و استانداری برخوردار نیست از طرفی بدون اعتبار مالی نمی توان زیرساخت ها را فراهم کرد .

وی ، ادامه داد : به جز تامین یک ماه مواد غذایی توسط نفت ستاره خلیج فارس و تامین وسایل سوله های شماره ۲  هیچگونه حمایتی در خصوص معتادان متجاهر یا درمان اعتیاد نداشته ایم .

مدیرکل سازمان بهزیستی هرمزگان ، مطرح کرد : ۱۴ هزار ۵۰۰ زن سرپرست خانوار داریم که از این تعداد ۷۷۰۰ سرپرست مستمری و الباقی خدمات موردی دریافت می کنند .

جهانشاهی ، در خصوص جذب نیروی انسانی تصریح کرد : در استخدامی امسال ۷۰ نفر سهمیه اداره کل بهزیستی هرمزگان است که تاریخ و شرایط آزمون به زودی توسط سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان  اعلام می شود .

وی ، با بیان اینکه پروژه های نیمه تمام در مسکن مددجویان داشته ایم که مقرر شده است با کمک قرارگاه سپاه و شرکت ها اعتباراتی به استان تزریق شود و این پروژه ها به اتمام برسد ، خاطر نشان کرد : ۱۲۴ پروژه نیمه تمام در استان  داریم که با غربالگری که صورت گرفت ۹۰ پروژه واجد شرایط دریافت اعتبارات شد .

این مسئول با اشاره به اینکه خدمات در حوزه پیشگیری و درمان اعتیاد برای آگاه سازی و اطلاع رسانی ؛ تمرکز بر پیشگیری اعتیاد در محله ها ، خانواده ها ، کودکان و نوجوانان ، افراد دارای همسر معتاد است ، ادامه داد : خدمات مشاوره بصورت حضوری و تلفنی با شماره تماس ۱۴۸۰  در ۳۸ مرکز در شهرستان های استان  فعال است و در سیریک ، بشاگرد و جاسک مرکز سلامت روان محلی این خدمات را ارائه می دهد.

وی با اشاره به اینکه اگر زیرساخت ، ایجاد فضای جدید ، تامین اعتبار رخ ندهد با شرایط خوبی مواجه نیستیم، بیان داشت :  ۶۰ نفر افراد دارای معلولیت در خدمات شبانه روزی خدمت دریافت می کنند .

جهانشاهی در خصوص اشتغال معلولان ، یادآور شد : علیرغم تشریح و بیان قانون ۳ درصد در نشست ها با ارگان ها هنوز به نتیجه قابل قبولی نرسیده ایم.

مدیرکل بهزیستی هرمزگان ، با بیان اینکه گروه های هدف خدمات دریافت می کنند ، خاطر نشان کرد : سال قبل یک هزار زن سرپرست خانوار شهری ، ۷۰۰ زن سرپرست خانوار روستایی با دریافت پوشش بیمه از چرخه حمایت بهزیستی خارج شدند و امسال نیز برنامه ریزی ایجاد اشتغال برای یکهزار نفر را داریم .

وی ، از برنامه های هفته بهزیستی به عطرافشانی گلزار شهدا ، برگزاری کلاس یوگاه برای همکاران، نشست تخصصی با همکاران ، تقدیر از مدیران دستگاه های همراه در امر خدمت رسانی به مددجویان تحت پوشش سازمان، افتتاح اولین نمایشگاه دست آوردهای پایگاه های هنر درمانی معلولان استان و فعالیت های مراکز توانبخشی به همت موسسه ستاره توانبخش هرمزگان ، افتتاح اورژانش اجتماعی شهرستان جاسک ، بهره برداری از  ۹۶ واحد مسکونی در شهرستان های میناب ، سیریک ، حاجی آباد ، بندر خمیر ، بستک ، بندرعباس ، افتتاح اولین مرکز چند معلولیتی در بندرعباس ، برپایی نمایشگاه دستاوردهای طرح مانا در قشم و حاجی آباد ، راه اندازی مرکز مثبت زندگی بهزیستی درهرمز و … اشاره کرد .

گفتنی است ، سامانه مناسب سازی معابر با شماره تماس ۳۰۰۰۰۱۲۳۲۲  پاسخگوی ساکنان هرمزگان است .

شماره حساب مشارکت های مردمی بهزیستی استان هرمزگان ۴۱۶۲۰۳۴۵۴۱۶۷۶۸۰۰  شماره کارت ۶۳۶۷۹۵۷۰۸۷۳۵۸۵۳۲  و شبا ۱۷۰۱۰۰۰۰۴۱۶۱۰۳۴۵۴۱۶۷۶۸۰۰   IR است .

خبرنگار : جمیله دبیری نیا

پایان خبر /