کارشناسان ادارات صمت ، اتاق اصناف و جهادکشاورزی در گشت مشترک واحدهای صنفی متخلف در شهر جاسک را افزون‌ بر ۲۰۰ میلیون ریال جریمه کردند.

به گزارش صبح دریانیوز ، با توجه به شروع طرح نظارتی ویژه شب یلدا گشت مشترکی توسط واحد بازرسی و نظارت اداره صمت به اتفاق کارشناسان ادارات صمت ، اتاق اصناف و جهادکشاورزی از چندین واحد میوه فروشی ، آجیل و خشکبار ، قصابی ، میوه فروشی ، سوپرمارکت و مرغ فروشی بازدید انجام شد.

این بازدید ها منجر به تشکیل سه پرونده و کشف سه مورد تخلف در این خصوص به ارزش ۲۰۰ میلیون و ۶۸۰ هزار ریال به تعزیرات حکومتی ارسال شد.

بازدیدهای نظارتی ویژه شب یلدا و کنترل قیمت‌ها از سطح بازار در آستانه شب یلدا و به منظور تنظیم بازار و ایجاد آرامش بازار این بازرسی ها انجام می شود.

در این بازدیدها قیمت های فروش نسبت به فاکتورها مورد بازرسی قرار می گیرد و در صورت مشاهده تخلف برخورد قانونی با گران‌فروشان و کم فروشان از مهمترین اهداف این بازرسی ها است.

بازدیدهای نظارتی همچنان توسط تیم تنظیم بازار شهرستان ادامه دارد که در گشت‌های مشترک کارشناسان اداره صمت، اتاق اصناف، مرکز بهداشت، اداره اماکن و تعزیرات حکومتی حضور خواهند داشت.

لازم بذکر در این بازدیدها تخلفاتی نظیر گرانفروشی، عدم درج قیمت و عدم ارائه فاکتور خرید، عدم صدور صورتحساب کشف و صورتجلسه شد.

شهروندان می‌توانند در صورت مشاهده تخلفات صنفی را به صورت حضوری و همچنین از طریق سامانه ارتباطی ۱۲۴ و شماره ۰۷۶۴۲۵۲۱۴۳۴ اتحادیه های صنفی گزارش دهند تا در سریع ترین زمان ممکن به موضوع رسیدگی شود.

پایان خبر /