معاون بازرسی و حمایت از مصرف کنندگان سازمان صمت هرمزگان گفت : استان هرمزگان در شاخص های ارزیابی وزارت متبوع در حوزه بازرسی و ارزش ریالی پرونده های تشکیل شده رتبه نخست کشوری را کسب نموده است.

به گزارش پایگاه خبری صبح دریانیوز ، عبدالرضا پیروی منش افزود : بر اساس اعلام سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان در بررسی عملکرد بازرسی از کالا‌های سرمایه‌ای سازمان های صنعت، معدن و تجارت استان ها، هرمزگان توانست در تعداد بازرسی و در ارزش ریالی پرونده های تشکیل شده جایگاه نخست کشوری را به خود اختصاص دهد.

پیروی منش با بیان اینکه بررسی عملکرد یاد شده بر مبنای اطلاعات استخراج شده از سامانه یکپارچه مدیریت بازرسی (سیمبا) انجام شده است ، گفت : در سامانه سیمبا ۳۲ گروه کالایی وجود دارد که در ۳ دسته کالای مصرفی، سرمایه‌ای و ممنوعه دسته بندی شده است.

وی افزود : کالای سرمایه‌ای شامل ۲۲ گروه ماشین آلات و تجهیزات ، کالا‌های سرمایه‌ای و مصرفی بادوام و بی دوام (به غیر از کالا‌های کشاورزی، غذایی و سلامت محور) است.

معاون بازرسی سازمان صمت هرمزگان از مردم خواست ، در صورت مشاهده هر گونه تخلف صنفی موارد را از طریق تلفن ۱۲۴ سامانه رسیدگی به شکایات مردمی سازمان صمت، در میان بگذارند تا در اسرع وقت مورد بررسی قرار گیرد.

پایان خبر /