دبیر طرح توسعه سواحل مکران در سفر یک روزه به شهرستان سیریک با حضور در مسجد جامع فکری شهر بندر سیریک با جمعی از معتمدان و مسئولان محلی شهرستان دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش صبح دریانیوز ، در این دیدار درباره اجرای طرح‌های زیرساختی و مشارکت جوامع محلی در احیای ظرفیت‌های منطقه به منظور اشتغال زایی و رونق اقتصادی تبادل نظر شد.

حسین دهقان در ادامه از اسکله چند منظوره شهر بندر سیریک ، ساحل شهر بندر گروگ ، نیروگاه هزار و ۴۰۰ مگاواتی ، دیوار حفاظتی و ساحل بندر کوهستک و محل ساخت نیروگاه اتمی روستای گهردو بازدید کرد.

در توسعه سواحل مکران به آنچه مد نظر است، نرسیدیم

دهقان دراین بازدید با اشاره به گزارش‌های ارائه شده ازبرنامه‌های دستگاه‌های اجرایی برای توسعه سواحل مکران، از تلاش‌های انجام شده در این راستا قدردانی کرد و گفت : توسعه سواحل مکران را باید بر اساس ظرفیت‌های منطقه احیا کنیم.

وی افزود : هنوز در توسعه سواحل مکران به آنچه مد نظر است، نرسیدیم و برای جبران عقب افتادگی باید همت و تلاشمان را بیشتر کنیم.

در ادامه دبیر طرح توسعه سواحل مکران با اشاره به ظرفیت های سواحل مکران به تشریح طرح توسعه این سواحل و آینده درخشان این منطقه در سال های آینده با توجه به تاکید رهبر معظم انقلاب و ریاست جمهور پرداخت و خاطرنشان کرد : لایحه جامع توسعه سواحل مکران از طرف دولت به مجلس شورای اسلامی ارائه شده و ان شاءالله با تصویب در مجلس این لایحه به زودی وارد فاز اجرایی خواهد شد.

دهقان تأکید کرد و افزود : با توجه به ظرفیت های شهر بندر کوهستک این شهر به عنوان یکی از گزینه های اصلی برای توسعه و ایجاد زیر ساخت‌های گردشگری در طرح توسعه سواحل مکران در نظر گرفته شده است.

وی با بیان اینکه ظرفیت‌ها را باید برای خدمت و کمک به مردم بویژه جوانان در کوتاه‌ترین زمان ممکن احیا کنیم، تصریح کرد : اولویت‌های منطقه را باید شناخت و برای رفع آن‌ها همت و تلاش کرد.

پایان خبر /