طی مراسمی با حضور وزیر دادگستری ، معاون مالی ، پشتیبانی و عمرانی قوه قضاییه و رئیس کل دادگستری هرمزگان ، ساختمان جدید دادگستری جزیره کیش افتتاح و راه اندازی شد.

به گزارش صبح دریانیوز ، معاون مالی ، پشتیبانی و عمرانی قوه قضاییه در این مراسم اظهار داشت : ساختمان جدید دادگستری جزیره کیش باهدف رفاه حال کارکنان و مراجعین جهت دسترسی آسان مردم به خدمات قضایی راه اندازی شده است.

ابراهیم شاهرخیان افزود : یکی از اهداف قوه قضائیه آمایش فیزیکی ساختمان‌های دادگستری کشور، برای ارائه خدمات بهتر است.

شاهرخیان تصریح کرد : قوه قضاییه در دوره جدید وارد مرحله تازه‌ای شده و سند بالادستی ما سند تحول قوه قضاییه است که به تأیید مقام معظم رهبری (مدظله العالی) قرار گرفته و از سوی ایشان ابلاغ شده و متناسب با آن سیاست‌ها، برنامه ریزی انجام شده است.

وی افزود : یکی از سیاست‌های این سند تأمین زیرساخت‌های امر قضا است که عمدتاً مربوط به تأمین فضا‌های فیزیکی مورد نیاز است که بیشتر اعتبارات آن دولتی است و با توجه به وضعیت ویژه اقتصادی که امروز با آن روبرو هستیم، شرایط سختی پیش روی همه سازمان‌ها و نهاد‌ها و حتی نظام پیمانکاری قرار گرفته است.

معاون مالی، پشتیبانی و عمرانی قوه قضاییه در ادامه ضمن بازدید از بخش‌های مختلف ساختمان جدید دادگستری ابوموسی ، فراهم آوردن فضای فیزیکی در خور شأن ارباب رجوع و نیز همکاران قضایی و اداری را یکی از اولویت‌های اصلی معاونت مالی قوه قضاییه اعلام کرد.

شاهرخیان اضافه کرد : ساختمان جدید دادگستری کیش ، درزمینی به وسعت بیش از ۳ هزارمترمربع واقع و با زیر بنای ۳۳۰۰ مترمربع در سه طبقه در حال ساخت است. این ساختمان شامل بخش های مختلفی چون دادسراها، دادگاه ها، خدمات عمومی و مشترک و میان بخشی می باشد. محوطه مجموعه نیز بیش از هزار متر مربع بوده و ۵۹۰ متر مربع پارکینگ اختصاصی برای این ساختمان در نظر گرفته شده است.

مجتبی قهرمانی رئیس کل دادگستری هرمزگان نیز در حاشیه این مراسم با نشکر از ریاست قوه قضاییه و معاون مالی، پشتیبانی و عمرانی قوه قضاییه برای تأمین اعتبارات مورد نیاز استان جهت تکمیل پروژه های عمرانی، اظهار کرد: با توجه به نیاز کیش توسعه شعبات حقوقی از ۲ به چهار مورد افزایش یافته و همچنین استخدام نیروهای جدید اداری و قضایی در دادگستری انجام شده است که همین موضوع افتتاح ساختمان جدید دادگستری و دادسرای این حوزه قضایی را ضروری می ساخت.

قهرمانی با بیان اینکه جزیره کیش همواره به عنوان یک مقصد گردشگری امن، زیبا، آرام و دارای انضباط کم نظیر شهری مورد استقبال گردشگران بوده است، تصریح کرد: ایجاد فضای مناسب برای دادگستری نیز از جمله مطالبات مردمی طی سال‌های اخیر بوده است و فضای فیزیکی و امکانات ساختمان دادگستری کیش باید در شان این جزیره و منطبق با استانداردهای شهری این مقصد مطلوب گردشگری تأمین می شد که خوشبختانه با اهتمام مسئولان محترم قوه قضاییه امروز این امر تحقق یافته است.

وی خاطر نشان کرد : دستگاه قضایی استان هرمزگان در تلاش است با عنایت به تأکیدات ریاست قوه قضاییه، ضمن تأمین امکانات مناسب و همچنین تکمیل و بهره برداری از طرح‌ها و پروژه‌های عمرانی، در کنار ارائه خدمات مطلوب قضایی به مردم، محیط مناسبی را برای کارکنان و مراجعه کنندگان به دستگاه قضایی فراهم کند.

رئیس کل دادگستری استان هرمزگان همچنین تأکید کرد : امیدواریم با تکمیل و افتتاح پروژه‌های در حال احداث در اقصی نقاط استان هرمزگان، در راستای تکریم ارباب رجوع، کاهش اطاله دادرسی و شتاب‌بخشی به ارائه خدمات قضای موفقیت‌های بیشتری حاصل شود.

پایان خبر /