مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای استان هرمزگان در نشست خبری در جمع خبرنگاران استان از بهره برداری و افتتاح  ۹ پروژه با اعتباری بالغ بر ۲۲۰۰ میلیارد تومان در سفر امسال رئیس‌جمهور به استان هرمزگان خبر داد .

فرشاد آدینه پور ، افزود: بزرگترین پروژه برق منطقه ای  پُست ۴۰۰ به ۱۳۲ کیلوولت تزرج است که با اعتباری بالغ‌بر یکهزار میلیارد تومان راه‌اندازی شده و تامین بار منطقه حاجی‌آباد از این پُست اتفاق خواهد افتاد و در سفر رئیس جمهور افتتاح رسمی می‌شود.

آدینه پور ، افزود : پُست ۴۰۰ به ۱۳۲ کیلوولت تزرج حاجی‌آباد یکی از بزرگترین پروژه‌های برق منطقه‌ای هرمزگان در جنوب کشور است که همزمان با سفر رئیس جمهور به استان افتتاح رسمی می‌شود.

وی عنوان کرد: این پروژه با ظرفیت ۴۰۰ مگاوات آمپر و با اعتباری نزدیک به یکهزار میلیارد تومان راه‌اندازی شده است.

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای هرمزگان مطرح کرد: پُست ۲۳۰ به ۶۳ کیلوولت بندرخمیر نیز با ظرفیت ۲ درصد و ۲۵ مگاولت آمپر و با اعتباری نزدیک به ۵۰۰ میلیارد تومان از دیگر پروژه‌های شاخص افتتاحی در سفر رئیس جمهور به استان است که این پروژه وارد مدار شده و در حال جابجایی بار به این پُست هستیم.

آدینه‌پور ادامه داد: این پُست در واقع برق منطقه سایه خوش و دژگان بندرلنگه و بندرخمیر تامین می‌کند و با وارد مدار شدن این پست در واقع پایداری برق در منطقه غرب بندرخمیر به وضعیت مطلوبی خواهد رسید.

به گفته وی،  خط ۶۳ کیلوولت پردیس حسنلنگی بندرعباس نیز به طول ۳۰ کیلومتر، افزایش ظرفیت پُست ۱۳۲ کیلوولت دشتی پارسیان، توسعه فیدرخانه و افزایش ظرفیت پُست ۶۳ کیلوولت آنامیس از دیگر پروژه‌هایی است که در سفر رئیس جمهور وارد مدار تولید می شود.

مدیرعامل برق منطقه‌ای هرمزگان خاطرنشان کرد : پُست ۶۳ کیلوولت تولید برق در محل بیمارستان جدید ۵۳۰ تختخوابی بندرعباس هفته دولت افتتاح می‌شود و این پروژه علاوه بر بیمارستان بخشی از توسعه شهر بندرعباس در آن منطقه را نیز پوشش می دهد .

آدینه پور ، با بیان اینکه تابستان امسال را بدون هیچگونه محدودیت برقی در استان می گذرانیم ،  افزود : تلاش ما و همکاران مان بر این بود که تابستان امسال را بدون هیچگونه محدودیت برقی بگذرانیم و خوشبختانه تا کنون در این زمینه موفق بوده‌ایم، هرچند ماه سوم تابستان از فردا شروع می شود و تلاش ما ادامه دارد.

این مسئول ، با اشاره به اینکه نتیجه تلاش همکاران من در برق منطقه‌ای هرمزگان در لامپ ها و سیستم‌های سرمایشی که در خانه‌ها وجود دارد می‌توان دید، عنوان کرد: شبکه برق یک شبکه زنده بوده و وقوع حوادث در آن اجتناب ناپذیر است اما خوشبختانه علی‌رغم همه مشکلات موجود، امسال محدودیت ناشی از کمبودها را تجربه نکردیم و در این زمینه مردم ما را قضاوت خواهند کرد.

وی ، با بیان اینکه خبرنگاران رابط بین ما و مردم هستند و انتقادها و دلسوزی‌های آنان را به جان می‌خریم، ادامه داد : در سال جاری مانند سال‌های گذشته پروژه‌های توسعه‌ای خوبی را به اتمام رساندیم که آبان ماه در سفر ریاست جمهوری افتتاح خواهیم کرد.

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای استان هرمزگان ، خاطرنشان کرد : میزان مصرف انرژی از ابتدای سالجاری تا پایان تیرماه امسال نسبت به سال گذشته ۵.۷ درصد و در صنایع سنگین  ۳ درصد افزایش داشته است.

وی با بیان اینکه در بخش تولیدنیز در چهار ماهه ابتدای امسال نبست به سال گذشته ۳ درصد رشد تولید داشتیم، اضافه کرد :  برای اینکه حداکثر تولید را از قشم به سرزمین اصلی منتقل کنیم یک واحد از نیروگاه غدیر قشم را با سوخت گازوئیل وارد مدار کردیم و با اقداماتی که انجام شده امسال حدود ۱۷۰ مگاوات انرژی از قشم به سرزمین اصلی منتقل کردیم.

آدینه پور یادآورشد: امسال هیچ خاموشی ناشی از کمبود تولید در استان نداشته‌ایم و حداکثر تلاشمان این است که با سیاست‌ها و برنامه‌های تدوین شده درسطح وزارت نیرو، تابستان سال آینده هم خاموشی نداشته باشیم.

گفتنی است ، استان پهناور هرمزگان دارای ۷۰۰۰ کیلومتر طول خطوط شبکه برق است.

همچنین ، درپایان این نشست از خبرنگاران حوزه انرژی به پاس زحماتشان بمناسبت روز خبرنگار تقدیر شد .

خبرنگار : جمیله دبیری نیا

پایان خبر /