مدیرعامل شرکت فولاد هرمزگان در مجمع عمومی سالیانه این شرکت گفت : اجرای طرح‌های توسعه‌ای به تبیت بقا و افزایش قدرت رقابت فولاد هرمزگان در بازارهای داخلی و بین‌المللی منجر خواهد شد و باعث افزایش پویایی شرکت می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری صبح دریانیوز ، عطاالله معروفخانی در مجمع عمومی عادی سالیانه صاحبان سهام شرکت فولاد هرمزگان با اشاره به حضور طیب‌نیا در مجمع این شرکت که برای نخستین بار مدیرعامل فولاد مبارکه در مجمع یک شرکت زیرمجموعه حضور می‌یابد، بیان کرد: حضور مدیرعامل فولاد مبارکه در مجمع فولاد هرمزگان نشان می‌دهد که گروه مبارکه در اجرای طرح‌های توسعه‌ای برای فولاد هرمزگان بسیار جدی است و مدیرعامل محترم این شرکت از این طرح‌ها به صورت ویژه حمایت می‌کند. چرا که بسیاری از طرح‌های توسعه‌ای فولاد هرمزگان پس از حضور ایشان در در مدیریت فولاد مبارکه آغاز شده‌اند.

وی افزود : اجرای طرح‌های توسعه‌ای باعث بقای تولیدکنندگان در بازار داخلی و بازارهای بین‌المللی و افزایش قدرت رقابت آن‌ها در مقابل سایر تولیدکنندگان خواهد شد. امروز شاهد پویایی در فولاد هرمزگان هستیم و طرح‌های بزرگی در این شرکت به اجرا درآمده‌اند. از مهم‌ترین این طرح‌ها می‌توان به افزایش ظرفیت فولادسازی از ۱٫۵ میلیون تن به ۳٫۲ میلیون تن، طرح احیا مستقیم ۱٫۷۲ میلیون تنی در فولاد هرمزگان، احداث گازهای صنعتی ۲ به ظرفیت ۱۰ هزار نرمال مترمکعب، پروژه سیلوهای آهن اسفنجی به ظرفیت ۳۰ هزار تن، پروژه تولید آهک در شرکت سنگ و فولاد هرمزگان، پروژه احیا مستقیم ۱٫۷۲ میلیون تنی ستاره سیمین هرمز و در نهایت پروژه نورد گرم پیوسته اشاره کرد.

مدیرعامل شرکت فولاد هرمزگان با بیان اینکه در سال قبل با چالش‌های نسبتا جدی‌تری برای تولید در مقایسه با سال‌های گذشته مواجه شدیم، عنوان کرد: محدودیت‌های برق در سال قبل شدیدتر بود و زودتر از گذشته برنامه قطعی برق اعلام شد. در همین حال با توجه به صادرات مواد اولیه از سوی تامین‌کنندگان و پرترافیک‌ بودن خطوط ریلی، با چالش حمل مواد اولیه به همراه رشد قابل توجه قیمت حمل و نقل مواجه شدیم. با وجود تمامی این مشکلات تولید در فولاد هرمزگان حتی برای یک روز به دلیل کمبود مواد اولیه متوقف نشد و توانستیم بیش از ۳۰ رکورد تولیدی، در پنج ماه رکوردشکنی و در پایان سال با عبور از ظرفیت اسمی، رکورد تولید سالیانه را نیز ثبت کنیم.

معروفخانی در پایان تاکید کرد: دستاوردهای فولاد هرمزگان در دو سال اخیر وظیفه ما را برای اجرای طرح‌های توسعه‌ای سنگین‌تر می‌کند و حضور مدیرعامل فولاد مبارکه و بسیاری از مدیران این شرکت در مجمع فولاد هرمزگان و حمایت همه جانبه آن‌ها از طرح‌های توسعه‌ای، این نوید را به مردم استان هرمزگان می‌دهد که عزم مدیران برای اجرای طرح‌ها بسیار جدی است و به زودی شاهد رقم خوردن اتفاقات مبارکی در این زمینه خواهیم بود.

پایان خبر /