رییس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان از انجام 26 هزار ماموریت توسط اورژانس 115 هرمزگان در شش ماهه نخست سالجاری خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری صبح دریانیوز ، غلامعلی جاودان با حضور در مرکز مدیریت حوادث و اورژانس پیش بیمارستانی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان از کارکنان این مجموعه تقدیر و تشکر کرد.

جاودان گفت : اورژانس پیش بیمارستانی (اورژانس ۱۱۵) از جمله واحدهای پیشرو در حوزه بهداشت و درمان بوده و در هر شرایط نیروهای شاغل در این سازمان آماده ارائه خدمات به مردم شریف استان هستند. از کارشناسان تریاژ تلفنی مستقر در واحد دیسپجینگ که وظیفه دریافت ماموریت و اعزام آمبولانس و همچنین ارائه مشاوره پزشکی را بر عهده دارند تا واحد های ستاد هدایت عملیات بحران که مسئول رسیدگی به بحران ها، ستاد پایش مراقبت های بالینی که وظیفه توزیع بیماران بین مراکز درمانی را برعهده دارند و همچنین واحدهای عملیاتی این مرکز از جمله اورژانس هوایی ، دریایی، زمینی و… در تمام ایام هفته و بیست و چهار ساعته شبانه روز آماده ارائه خدمت به مردم شریف این مرز و بوم هستند.

وی در ادامه افزود : در حال حاضر اورژانس ۱۱۵ هرمزگان دارای ۸۸ پایگاه شهری و جاده ای، دو پایگاه اورژانس هوایی در بندرعباس و بستک، دو پایگاه اورژانس دریایی در جزیره قشم و هرمز است و بیش از ۶۰۰ نیرو خبره فوریت های پزشکی دارد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان افزود : در ۶ ماه اول سال جاری ۱۵۷ هزار تماس با خطوط ۱۱۵ گرفته شده که از این تعداد ۲۶هزار و هشتصد و چهل و نه تماس منجر به اعزام آمبولانس شده است. متاسفانه بیش از چهل هزار تماس مزاحمت بوده و ده هزار و هفتاد پنج مشاوره تلفنی به مددجویان ارائه شده است.

جاودان همچنین اظهار داشت : در مدت یاد شده ۲۵۱ ماموریت توسط شناورهای اورژانس دریایی و ۵۵ ماموریت توسط بالگرد اورژانس هوایی انجام شده است.

پایان خبر /