رییس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه از ایجاد زیر ساخت های لازم جهت راه اندازی اورژانس هوایی جاسک خبر دارد.

به گزارش پایگاه خبری صبح دریانیوز ، محمود حسین پور در این باره گفت : با عنایت به سیاسیت های دولت سیزدهم مبنی بر توسعه سواحل مکران و پیرو درخواست های مکرر و به حق مردم شریف شرق استان و همچنین در راستای تحقق مصوبات سفر ریاست جمهوری به هرمزگان، مقدمات لازم جهت راه اندازی اورژانس هوایی شرق استان با مرکزیت شهرستان جاسک ایجاد شد.

حسین پور در ادامه افزود : برگزاری دوره های آموزش تخصصی امداد هوایی جهت پرسنلی که قرار است در پایگاه اورژانس هوایی فعالیت داشته باشند، عقد قرارداد با نیروی دریایی ارتش در شهرستان جاسک، تامین محل استقرار بالگرد از سوی نیروی دریایی ارتش، تامین محل زیست پرسنل اورژانس هوایی توسط خیر محترم و نماینده ایشان با صرف هزینه ای بالغ بر ۷۵۰میلیون تومان و تامین تجهیزات پزشکی مورد نیاز، از جمله اقدامات انجام شده توسط این مرکز، جهت راه اندازی پایگاه اورژانس هوایی شرق استان می باشد. در حال حاضر منتظر تایید نهایی سازمان اورژانس کشور جهت بهره برداری از این پایگاه هوایی هستیم.

وی گفت : منطقه شرق استان بخصوص شهرستان جاسک و بشاگرد دارای مناطق صعب العبور فراوان با پراکندگی جمعیتی زیاد می باشد که، امکان دسترسی آمبولانس های زمینی به مناطق فوق الذکر را دشوار یا غیر ممکن می سازد و این مسئله گاها موجب به خطر افتاد حیات بیماران می گردد. به همین جهت راه اندازی پایگاه های اورژانس هوایی در این منطقه، از اهمیت وضرورت بسیاری برخوردار است که از حدود دو سال پیش پیگیرهای متعدد جهت اخذ مجوزهای لازم برای راه اندازی این پایگاه هوایی انجام و با موافقت اولیه سازمان اورژانس کشور، زیر ساخت های لازم از سوی این مرکز تامین شده است؛ که امید است بعد از تایید نهایی از سوی سازمان اورژانس کشور و صدور مجوزات لازم در قالب طرح جامع توسعه اورژانس هوایی کشور، به بهره برداری برسد.

لازم به ذکر است ، محدوده عملیاتی این پایگاه هوایی ، شهرهای شرق استان از جمله رودان، میناب، سیریک، جاسک، بشاگرد و همچنین شهرهای همجوار استان مجاور از جمله سیستان و بلوچستان و جنوب کرمان خواهد بود.

پایان خبر /