به همت سازمان صمت هرمزگان آئین اختتامیه اولین رویداد دانش آموزی «حل مسئله صنعت » در بندرعباس در سالن اجتماعات حوزه علمیه خواهران بندرعباس برگزار شد .

به گزارش صبح دریا نیوز ، این رویداد با حضور با حضور معاون سیاسی ، امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان، معاون توسعه، مدیریت و منابع انسانی سازمان صمت هرمزگان ، سرپرست جهاد دانشگاهی هرمزگان و جمعی از مسئولان و دانش آموزان به کار خود پایان داد .

معاون توسعه،مدیریت و منابع انسانی سازمان صمت هرمزگان با بیان اینکه این رویداد در زمینه های مختلف و با موضوعات مکانیک ، برق و ابزار دقیق، متالوژی و صنایع فلزی،کامپیوتر و  IT، بهداشت و ایمنی محیط زیست ، تاسیسات، آزمایشگاه و کنترل کیفیت و صنایع شیمیایی برگزار شد ، عنوان کرد : این رویداد با هدف رشد، توسعه و تقویت انگیزه، روحیه خلاقیت و نو آوری و کار تیمی آینده سازان و حل مسئله صنعت توسط دانش آموزان نخبه با هم افزایی و همکاری سازمان صمت ، جهاد دانشگاهی و شرکت فولاد هرمزگان برگزار شد.

سیامک نیکان  ، افزود : با توجه به برگزاری رویدادهایی مشابه در حوزه های دیگر و داشتن خروجی و نتیجه خوب، این رویداد به عنوان اولین رویداد حل مساله صنعتی توسط دانش آموزان استان برگزار شد که ایده ها و خروجی بسیار خوبی داشت.

نیکان در خصوص فرآیند برگزاری این رویداد خلاقانه گفت : با توجه  به ابلاغ برگزاری رویداد از سوی وزارت صمت ،توسط سازمانهای تابعه، سازمان صمت هرمزگان نسبت به برگزاری جلساتی با اداره کل آموزش و پرورش دانشگاه های استان و انجمن تحقیق و توسعه  اقدام کرد و در نهایت با هماهنگی انجام شده توسط فولاد هرمزگان، جهاد دانشگاهی و هنرستان های شهرستان بندر عباس نسبت به برگزاری اولین رویداد در استان اقدام شد.

وی ، با بیان اینکه برگزاری چنین رویداد هایی به رشد خلاقیت در دانش آموزان کمک خواهد کرد تاکید کرد: از دید بازاریابی باید نیاز و خواسته بازار را دید و بر اساس آن محصول را به بازار ارائه کرد .

معاون توسعه ،مدیریت و منابع انسانی سازمان صمت هرمزگان اضافه کرد: رمز پیروزی وماندن در بازار رقابت ، شناخت بازار و ارائه دستاورد ها بر اساس و متناسب با آن است.

نیکان ، با بیان اینکه تعداد دانش آموزان اولیه در این  رویداد ۱۵۴ نفر بود ، ادامه داد : از این تعداد ۹۱ دانش آموز انتخاب شدند و تعداد هنرستان های شرکت کننده در این رویداد ۱۱ هنرستان بود .

وی با اشاره به اینکه تعداد ایده های ارسالی  ۷۰ فقره وایده های گزینش شده و تیم سازی شده ۱۲ ایده بود که از بین این ۱۲ ایده ۳ ایده برتر توسط هئیت  داوران انتخاب خواهد شد، افزود :  تعداد ۵کارگاه  نیز برای پرورش خلاقیت بوم کسب و کار اعتبار سنجی، MVP ارائه موثر در برابر سرمایه گذار و تعداد ۴ رویداد (دورهمی ،کار آفرینی ،تازه شو وپیش رویداد استارتاپ چاره جو) برگزارشد.

در ادامه این مراسم دکتر زاهری، سرپرست جهاد دانشگاهی هرمزگان نیز با تقدیر از دست اندرکاران برگزاری این مراسم خطاب به دانش آموزان گفت : شما سرمایه های کشور هستیدکه باید قدر خود را بدانید   چرا که مایه افتخار  ایران اسلامی و تمدن اسلامی هستید.

سرپرست معاونت فناوری مرکز  رشد جهاد دانشگاهی هرمزگان نیز ، مطرح کرد  : بر اساس دغدغه ای که سازمان صمت مطرح کرد با برنامه ریزی های صورت گرفته و جمع بندی که طی یک سال گذشته انجام شد این رویداد به عنوان اولین رویداد دانش آموزی حل مساله صنعت با حضور و استقبال دانش آموزان خلاق استان برگزار شد که ایده های بسیار ناب و خلاقانه ای نیز در این رویداد ارائه شد.

صدیقه مظفر ، ادامه داد: باید در خصوص ایده هایی که ارائه می شود تحقیقات عمیق تری صورت گیرد تا نمونه های اولیه ساخته شود و به تجاری سازی برسد.

علیرضا کاظمی، معاون تکنولوژی و توسعه شرکت فولاد هرمزگان نیز در این مراسم  با اشاره به توسعه و پیشرفت روز افزون صنعت  گفت : دنیای صنعت دنیای پیچیده ای  است و تغییرات نوآورانه و فناورانه نیز سبب پیچیدگی بیشتر و توسعه آن شده است.

گفتنی است ، این رویداد با همکاری و حمایت سازمان صمت،  جهاد دانشگاهی،  فولاد هرمزگان،  آموزش و پرورش استان از ۴ آذر ماه آغاز و آئین اختتامیه آن ۲۹ آذر ماه با اهدای لوح و تندیس تقدیر به صاحبان ایده های برتر برگزار شد .

خبرگار : جمیله دبیری نیا

پایان خبر/