معاون وزیر صمت در بازدید از مجتمع پتروصنعت گامرون گفت: با توجه به برنامه دولت در نهضت احیای واحد‌های صنعتی در پیش گرفته، شرکت شهرک های صنعتی ایران به عنوان یک نهاد توسعه ای صنعت، معدن و تجارت یکی از کلیدی ترین محورهای فعالیتی و برنامه ریزی روی احیای واحد‌های صنعتی متمرکز کرده است.

به گزارش صبح دریانیوز، فرشاد مقیمی در دومین روز از سفر رئیس جمهوری و آغاز دهه فجر، افزود: از ابتدای دولت سیزدهم تا امروز بیش از ۴ هزار و ۱۰ واحد صنعتی را توانستیم مجدد به چرخه تولید برگردانیم که حدود ۷۰هزار نفر اشتغال را برای صنعت کشور به ارمغان آورده است.

وی بیان داشت: برنامه حوزه احیای واحدها تا پایان کار دولت حدود ۳۶۰۰ واحد صنعتی دیگر شناسایی شدند و در مرحله اقدام و عمل قرار دارند که انشاالله در روزهای آینده اطلاعاتش منتشر می شود.

مقیمی خاطرنشان کرد: در سال ۱۴۰۲ هم با توجه به مجموعه اقداماتی که انجام شده، ما توانستیم واحد‌های متعددی را احیا کنیم و در دهه مبارک فجر امسال بیش از ۸۶ تعداد از این واحدها به بهره برداری می رسند و در مجموع در کل کشور تا امروز، بیش از یک هزار و ۱۰۰ واحد احیا شده است.

معاون وزیر صمت گفت: در طرح هایی که امروز در استان هرمزگان حضور داشتیم خوشبختانه طرح هایی در بحث مربوط به زنجیره فولاد کم کربن و پرکربن و بدون کربن یکی از انتظاراتی هست که کشور در زنجیره تولید در حوزه فولاد دارد کلنگ زنی شد و حداکثر تا دوسال آینده شاهد بهره برداری در استان هرمزگان خواهیم بود.

مقیمی اظهار داشت: همچنین در مجموعه ای که حضور پیدا کردیم بحث مربوط به تکمیل زنجیره های حوزه صنعت شیمیایی است که توانستیم با کلنگ زنی که اتفاق افتاد تا دوسال آینده با حدود ۱۰۰ میلیون دلار سرمایه گذاری و اشتغال بیش از ۴۰۰ نفر برای صنعت کشور به بهره برداری برسد.

وی تصریح کرد: نکته قابل توجه این طرح، امروز محصولات این طرح را در قالب مواد اولیه مورد نیاز برای واردات در کشور وارد می کنیم و با اجرای این طرح نه تنها از واردات این محصول بی نیاز خواهیم شد بلکه حدود ۵۰درصد از تولیدات این واحدهای صنعتی می تواند در قالب صادرات به کشورها صادر شود.

معاون وزیر صمت عنوان کرد: مواد اولیه با ۲۵۰ دلار را می گیریم و با اجرای این طرح تبدیل به هزار دلار میکنیم که قابلیت صادرات هم دارد.

 

*رئیس سازمان صمت هرمزگان:

طرح توسعه پترو صنعت گامرون آغاز شد

رئیس سازمان صمت هرمزگان ضمن اشاره به حضور پرفیض رئیس جمهور و هیئت دولت در دومین روز از دهه مبارک فجر، عنوان کرد: آغاز عملیات اجرایی و یا افتتاح طرح ها ، پروژه ها و واحدهایی را در مدت ۲ روز شاهد بودیم .

خلیل قاسمی با بیان اینکه ۲ جشن نیز با حضور رئیس جمهور برگزار شد،افزود: واحدهای بزرگی که راکد بودند و از چرخه تولید خارج شده بودند به تولید بازگشتند.

قاسمی ، خاطرنشان کرد : آخرین واحد بزرگ تعطیل شده در استان پتروصنعت گمرون بود که امروز با حضور مقامات ملی ، نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی و اصحاب رسانه به آغاز تولید رسمی بعد از یک توقف بیش از ۴ سال بازگشت.

وی ،  ارزش سرمایه گذاری این واحد را بیش از ۵ هزار میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: افتتاح و بهره برداری از چند واحد با حضور رئیس جمهور جشن گرفته شد .

رئیس سازمان صمت هرمزگان ، ادامه داد: با حضور وزیر صمت از تعدادی از واحدها بازدید کردیم که برخی به چرخه تولید بازگشتند و تعدادی دیگر نیز آغاز فعالیت رسمی تولید را جشن گرفتند .

وی ، از مهمترین واحدهای بازدید شده به واحدهای نفتی ، واحدهای فولادی و نیروگاه آلومینیوم اشاره کرد.

قاسمی با اشاره به اینکه امروز نیز با معاون وزیر صمت افتتاح طرح ها و بازدیدها را در دستور کار داریم ، مطرح کرد: طرح های خوبی را در زنجیره فولاد مشاهده کردید و طرح توسعه واحد پترو صنعت گمرون نیز آغاز شده است و تا بعدازظهر برنامه هایی داریم که امیدوارم برکاتش برای مردم استان باشد .

پایان خبر/