روند آبرسانی به دورترین ساکنان روستاهای کوه شاه احمدی واقع در شمال هرمزگان با حضور مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب هرمزگان و فرماندار حاجی آباد بصورت میدانی بررسی شد.

به گزارش صبح دریانیوز ، در این بازدید عبدالحمید حمزه پور مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب هرمزگان به همراه فرماندار شهرستان حاجی آباد از روستاهای مجتمع آبرسانی حسن آباد ، چاله مورت و همچنین از عملیات اجرایی پروژه های در حال اجرا بازدید کرد.

حمزه پور افزود : در اجرای این پروژه ها ، بیش از ۴۰۰ خانوار با جمعیتی بالغ بر ۱۶۰۰ نفر در مناطق صعب العبور از آب شرب پایدار بهره مند می شوند.

به گفته وی ، برای بهره مندی ۱۸ روستا از آب شرب پایدار تاکنون ۵۰ کیلومتر خط انتقال و ۴۰ کیلومتر شبکه توزیع اجرا شده که عملیات آبرسانی به ۵ روستا به اتمام رسیده و جمعیتی بالغ بر ۲ هزار و ۵۰۰ نفر از آب شرب سالم و با کیفیت بهره مند شدند.

مدیرعامل آبفا پیش بینی کرد ، با تلاش و کار جهادی ۷ روستا تا پایان سالجاری از نعمت آب شرب بهره مند خواهند شد.

حمزه پور ، اعتبار هزینه شده برای اجرای پروژه ها را ۳۲۰ میلیارد ریال عنوان کرد که برای تکمیل آن بالغ بر ۲ هزار میلیارد ریال نیاز است.

وی همچنین در این روز از روستای فاقد آب و غیر تحت پوشش شمال هرمزگان که در مناطق صعب العبور حاجی آباد قرار دارند، بازدید کرد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب هرمزگان ضمن بررسی میدانی پروژه و حضور در جمع اهالی این مناطق ، از انجام مطالعات برای آبرسانی به روستاهای چاه ماکو ، بندر چاهو ، چاه قلمی ، محمد رمضان ، گدار عربو ، شیخ عالی ، شریک آباد ، مرزندر و … خبر داد و گفت : تامین آب این روستاها در قالب بهسازی چشمه ، اجرای خط انتقال ، اجرای شبکه توزیع ، حفر و تجهیز چاه انجام خواهد شد.

پایان خبر /